مناسبات فرهنگی و تجاری خراسان رضوی و ویتنام گسترش می یابد

به گزارش سبزوار امروز، خبرنگاران: استاندار خراسان رضوی بر گسترش مناسبات فرهنگی و مالی میان خراسان رضوی و استانهای ویتنام تاکید نمود.

مناسبات فرهنگی و تجاری خراسان رضوی و ویتنام گسترش می یابد

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به گزارش خبرنگاران از مشهد مقدس به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در دیدار با سفیر ویتنام در ایران، با اشاره به روابط 40 ساله سیاسی بین دو کشور، گفت: با بهره گیری از ظرفیت های موجود می توان زمینه ارتقای روابط مالی بین ایران و ویتنام در راستای حمایت از بخش خصوصی را فراهم کرد.

وی به آنالیز ظرفیت های خراسان رضوی در حوزه های مختلف صنعتی، معدنی و فنی و مهندسی پرداخت و گفت: بعضی از محصولات تجاری ویتنام در ایران بازار مناسبی دارد که در صورت ورود مستقیم به کشور بدون حضور کشور ثالث به رشد مالی آن کشور یاری می نماید.

استاندار خراسان رضوی بر لزوم انعقاد قراردادهای خواهرخواندگی بین استان و یکی از استان های ویتنام و ایجاد روابط نزدیکتر به وسیله شهرداری های دو استان تاکید نمود.

رشیدیان اضافه نمود: با برگزاری جلسات بین اتاق بازرگانی خراسان رضوی و ویتنام می توان زمینه نزدیکی بخش های خصوصی این استان با کشور ویتنام را فراهم کرد.

وی یکی از اصلی ترین راهکارهای افزایش ارتباطات مالی بین خراسان رضوی و کشور ویتنام را برگزاری نمایشگاه های اختصاصی در صنایع مختلف دانست و گفت: تاکنون روابط مثبتی در این مورد با کشورهای مختلف از جمله تاجیکستان برقرار شده که ویتنام نیز می تواند از فرصت رابطه تجاری با کشورهای مورد علاقه بهره مند گردد.

استاندار خراسان رضوی اضافه نمود: همچنین با بهره گیری از ظرفیت های ترانزیتی استان می توان زمینه صدور کالاهای ویتنام به افغانستان و کشورهای آسیای میانه را فراهم کرد.

وی خواهان برگزاری نمایشگاه های اختصاصی بین استان های دو کشور شد و اضافه نمود: با توسعه روابط زمینه ارتقای شاخص های مالی فراهم گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 676

به "مناسبات فرهنگی و تجاری خراسان رضوی و ویتنام گسترش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مناسبات فرهنگی و تجاری خراسان رضوی و ویتنام گسترش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید