عرضه تولیدات خراسان رضوی در فروشگاه های زنجیره ای عمان

به گزارش سبزوار امروز، مدیرکل دفتر هماهنگی امور مالی استانداری خراسان رضوی گفت: برنامه ریزی هایی در سفر عمان صورت گرفته تا تولیدات خراسان رضوی در فروشگاه های زنجیره ای این کشور به فروش برسد.

عرضه تولیدات خراسان رضوی در فروشگاه های زنجیره ای عمان

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

علی رسولیان در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در مشهد مقدس گفت: از جمله این موارد فرش و مواد غذایی هستند که با توافق اجرا شده قرار بر این است که مدتی غرفه های فروشگاه های ایرانی در کشور عمان به صورت رایگان در اختیار افراد قرار گرفته و پس از آن مدت پرداخت اجاره بها به صورت مشارکت در سود باشد.

وی با بیان اینکه عمان یکی از کشورهایی است که می تواند مقصد کالاهای صادراتی و صادرات مجدد برای فراوریات خراسان رضوی باشد، اعلام نمود: تعرفه صادراتی برای کشور عمان بسیار پایین بوده و حتی با بعضی از کشورهای هدف در حد صفر است و به همین علت می توان از این امکان استفاده مناسبی به عمل آورد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور مالی و بین الملل استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به این مزیت می توان کالاهای نیمه ساخته را به این کشور صادر نموده و پس از اتمام فرآیند فراوری آنها را به مقاصدی مانند حاشیه خلیج فارس، آمریکا، اروپا و دیگر مناطقی از این قبیل با هزینه بسیار پایین صادر کرد.

رسولیان میزان صادرات در 5 ماهه نخست سال جاری در خراسان رضوی به کشور عمان را برابر با تمام سال گذشته اعلام نمود و اضافه نمود: برای تقویت مزیت موجود در این کشور مذاکراتی با 2 منطقه آزاد اجرا شده تا بعضی از ارجحیت ها را برای تجار خراسان رضوی در نظر بگیرند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مواد غذایی و سلامت در کشور عمان، اعلام نمود: در این 2 نمایشگاه مجموعا 4 شرکت خراسان رضوی حضور داشتند و با توجه به اعلام مناسب ظرفیت های بیمارستان رضوی برای توریست سلامت نیز مذاکراتی صورت گرفت.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور مالی و بین الملل استانداری خراسان رضوی ادامه داد: همچنین مذاکراتی در خصوص صادرات دام زنده، سیمان سفید و سایر مصالح ساختمانی اجرا شده تا مازاد فراوری در این حوزه ها به کشور عمان صادر گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 839

به "عرضه تولیدات خراسان رضوی در فروشگاه های زنجیره ای عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه تولیدات خراسان رضوی در فروشگاه های زنجیره ای عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید