وضعیت جذب گردشگر از چین ، متولیان گردشگری چین در حال کنجکاوی بیشتر از ایران هستند

به گزارش سبزوار امروز، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به بهره مندی حداکثری از فرصت لغو ویزا با کشور چین تاکید نمود.

وضعیت جذب گردشگر از چین ، متولیان گردشگری چین در حال کنجکاوی بیشتر از ایران هستند

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

خبرنگاران: ولی تیموری معاون گردشگری، روز گذشته در دیدار با رمضان پرواز سرکنسول جدید ایران در شانگهای چین با بیان اینکه انتخاب کشور چین به عنوان یکی از اولویت های بازار گردشگری جمهوری اسلامی ایران در جذب حداکثری گردشگران خارجی و نیز همکاری نزدیک حوزه گردشگری با نمایندگی های وزارت امور خارجه در کشورهای هدف نقش موثری در تقویت تعاملات گردشگری دو کشور خواهد داشت، گفت: از این رو ضروری است از هیجان و کنجکاوی که به واسطه لغو ویزا در اذهان گردشگران چینی ایجاد شده است به نحو موثری در تصویرسازی واقعی از جامعه پویا و پرنشاط ایران امروزی و جذب سهم شایسته از این بازار مهم گردشگری بین المللی استفاده گردد.

وی با بیان اینکه فراهم آوردن زمینه ارتباط بخش خصوصی دو کشور نیز تاثیر بسزایی در دستیابی به منافع مالی بازار گردشگری چین دارد، یادآور شد: از این رو بر اساس تحقیقات بازار اجرا شده برپایی تورهای آشناسازی در راستای تقویت شناخت مورد احتیاج در دستور کار قرار داردکه به عنوان نمونه با همکاری بخش خصوصی قرار است فردا 12 شهریورماه، میزبان یک تور آشناسازی 15 نفره از فعالان گردشگری هنگ کنگ و جنوب چین در ایران باشیم.

معاون گردشگری با اشاره به اینکه در پی لغو ویزا اجرا شده متولیان گردشگری چین در حال کنجکاوی و شناخت هر چه بیشتر از ایران هستند و این فرصتی طلایی برای عرضه ظرفیت های گردشگری ایران به شمار می آید، گفت: از این رو سعی بر آن شده است تا در قالب حضور در 3 نمایشگاه بین المللی چین ظرف 5 ماه گذشته، ارائه بسته های تبلیغاتی شامل پوستر و محتوای دیجیتالی به زبان چینی، تعریف تورهای آشناسازی، حضور جدی در شبکه های اجتماعی پرطرفدار این کشور و غیره از تحرک اجرا شده به نفع گردشگری کشور استفاده گردد.

تیموری همچنین به یکی دیگر از برنامه های معرفی ایران در چین اشاره نمود و گفت: آنچه امروز احتیاج ما در این بخش به شمار می آید، ارائه محتوای جذاب درباره جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری ایران در رسانه های حقیقی و مجازی این کشور است که می تواند با ابتکارات همکاران وزارت امور خارجه در نمایندگی های مختلف به ویژه شانگهای و با استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی موثر نظیر wechat، تاثیرات شگرفی داشته باشد.

به گفته معاون گردشگری، حوزه ماموریت سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شانگهای با بیش از 200 میلیون نفر جمعیت و درآمد سالانه بالا، اهمیت بسیاری در توسعه روابط گردشگری و اهداف بازاریابی ما در چین دارد.

معاون گردشگری اعلام کرد: طبق آمار سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در سال 2018، به ازای ورود هر گردشگر به منطقه جنوب آسیا 1490 دلار درآمد برای کشور میزبان حاصل می گردد، بنابراین چنانچه این رقم را در مقایسه با هزینه استخراج هر بشکه نفت خام در نظر بگیریم، اهتمام ملی برای بهره مندی از بسترهای مساعد جهت جذب بیش از پیش گردشگران و رونق بازارهای هدف ضرورتی دو چندان پیدا می نماید.

همچنین در این دیدار رمضان پرواز نیز با برشمردن اهمیت و صندلی شهر شانگهای در اقتصاد و ارتباطات کشور چین، تاکید نمود که با اولویت قرار دادن موضوع گردشگری و اهمیت لغو ویزا این کشور در راس برنامه های خود به عنوان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای چین در راستای تقویت تعاملات حوزه گردشگری دو کشور اهتمامی جدی خواهد داشت.

منبع: چمدان
انتشار: 21 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 640

به "وضعیت جذب گردشگر از چین ، متولیان گردشگری چین در حال کنجکاوی بیشتر از ایران هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وضعیت جذب گردشگر از چین ، متولیان گردشگری چین در حال کنجکاوی بیشتر از ایران هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید