لاوروف: مسکو و برلین باید در روابط فیمابین بازنگری نمایند

به گزارش سبزوار امروز، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز سه شنبه در ملاقات با هیئت نمایندگان حزب سیاسی آلترناتیو برای آلمان (AfD) خاطرنشان کرد که ضروری است دو کشور در روابط خود بازنگری نمایند.

لاوروف: مسکو و برلین باید در روابط فیمابین بازنگری نمایند

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

وزیر امور خارجه روسیه در این خصوص گفت: سفر شما به روسیه فرصت خوبی است تا چنین مذاکراتی ادامه یافته و به نقاط مشترک دیگری نیز نگاه گردد. ما شما را عاملی برای حفظ روابط با آلمان می دانیم؛ روابطی که باید بازنگری شده یا شاید بر اساس گفته های این روزها دوباره تنظیم گردد.

سرگئی لاوروف در ادامه افزود که بسیاری از مسائل جدی که به طور مرتب نیز افزایش می یابند، میان مسکو و برلین به وجود آمده و انباشته شده اند.

لازم به ذکر است، روابط میان روسیه و آلمان با دخالت های مکرر آمریکا به ویژه پس از حادثه آلکسی ناوالنی (منتقد مسکو) با مسائلی روبرو شد.

آلکسی ناوالنی از منتقدین دولت مسکو است که چند ماه پیش حین سفر با هواپیما دچار بیهوشی شد و سپس از روسیه به آلمان انتقال یافت. بعدها اروپایی ها مدعی شدند که وی با عامل اعصابی که فقط روسیه روش تهیه آن را می داند، مسموم شده است!

آمریکا از سوی دیگر مایل به فروش گاز طبیعی خود به آلمان است؛ بر این اساس و به بهانه های مختلفی از جمله موضوع ناوالنی در کوشش است تا اجرای خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 را متوقف کند.

این در حالیست که پس از بازالحاق شبه جزیره کریمه به روسیه بر اساس نتیجه یک همه پرسی آزاد و همچنین به دنبال مشارکت مسکو در مبارزه با تروریست های مصنوع محور غربی- عبری- عربی بنا به درخواست دولت مشروع و قانونی سوریه، کشورهای غربی در کوشش اند تا از هر روزنه ای به منظور ایجاد روسیه هراسی و اعمال فشار بر این کشور استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1772

به "لاوروف: مسکو و برلین باید در روابط فیمابین بازنگری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: مسکو و برلین باید در روابط فیمابین بازنگری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید