هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره موج دوم مرگبار کرونا در اروپا

به گزارش سبزوار امروز، سازمان بهداشت جهانی در واکنش به کاهش محدودیت های کرونایی در اروپا درباره وقوع موج دوم مرگبار در این اتحادیه هشدارداده و صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه هم از ارائه طرح مشترک کرونایی خبر داده اند.

هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره موج دوم مرگبار کرونا در اروپا

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا در اروپا همچون اسب افسار گسیخته ای جولان داده و خرابی های بیشتری به بار می آورد.

مرکل و ماکرون طرح مشترک کرونایی ارائه می دهند

جدیدترین اخبار کرونایی از این اتحادیه حاکی از آن است که آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه می خواهند در یک ویدئو کنفرانس با یکدیگر مذاکره نمایند. بر اساس اطلاعات دفتر ریاست جمهوری فرانسه قرار است یک طرح مشترک آلمانی- فرانسوی درباره موضوعات بهداشتی و بهبود اوضاع مالی با توجه به بحران کرونا ارائه شود.

اروپا برای لغو محدودیت های سفر آماده می شود

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم قرار است امروز با همتایان اروپایی خود درباره اقدامات هماهنگ برای کاهش محدودیت های سفر در دوران بحران کرونا مشاوره کند.

یونان هم به همین دلیل اعلام نموده است که هتل های ما برای بازگشایی مجدد آماده می شوند.

شرکت هواپیمایی رایان ایر بعضی شعبه های خود در اروپا را تعطیل می نماید

رایان ایر، بزرگترین شرکت هواپیمایی ارزان قیمت اروپا هم انتظار دارد که مسافران به دلیل همه گیری بحران کرونا به تقریبا نصف و کم تر از 80 میلیون نفر کاهش یابد.

رئیس این شرکت هواپیمایی اعلام نموده است که در حال حاضر این امکان وجود ندارد که با توجه به بحران کرونا برای 12 ماه آینده چشم اندازی را تعریف کنیم. این شرکت هواپیمایی به دلیل کاهش مبادلات تجاری در دوران کرونا تصمیم دارد بعضی شعبه های خود در کشور های اروپایی را تعطیل کند.

کاهش شمار قربانیان کرونایی در بسیاری کشور های اروپایی

خبر ها همچنین حاکی از آن است که شمار قربانیان کرونا در بسیاری کشور های اروپایی به پایین ترین حالت خود از زمان شیوع این بحران می رسد. در ایتالیا روز یکشنبه 145 مرگ کرونایی در عرض 24 ساعت گزارش شده که پایین ترین میزان مرگ کرونایی در عرض 24 ساعت از 9 ماه مارس محسوب می شد.

در اسپانیا هم 87 مرگ کرونایی در عرض 24 ساعت ثبت شده که برای اولین بار در عرض دو ماه گذشته شمار قربانیان به زیر 100 کاهش یافت.

در انگلیس هم 170 مرگ کرونایی در عرض 24 ساعت گزارش شده که پایین ترین آمار مرگ کرونایی از اواخر ماه مارس محسوب می شود.

با توجه به کند شدن شیوع ویروس کرونا دولت یونان برای پذیرفتن جهانگرد از آلمان در تعطیلات تابستانی پیش رو تبلیغ می نماید.

وزیر امور خارجه یونان در مصاحبه با یک رسانه آلمانی در این باره گفته است که یونان به صورت تدریجی از این بحران خارج می شود و به روال عادی باز می شود. آزادی تردد در این کشور دوباره ایجاد می شود.

ابراز نگرانی کمیسیون اروپایی درباره کندی فرایند بهبود اوضاع مالی

مارگرت وستاگر، معاون رئیس کمیسیون اروپایی هم درباره تفاوت های زیاد در یاری های دولتی کرونایی بین کشور های عضو اتحادیه اروپا ابراز نگرانی نموده است. به گفته این مقام اروپایی بر اساس آمار ها آلمان به تنهایی نیمی از یاری های کرونایی را به خود اختصاص داده است.

وی تاکید نمود که در این شرایط این خطر وجود دارد که این امر باعث تحریف رقابت در بازار داخلی و کندی بهبود اوضاع مالی شود و این امر تا حدودی رخ داده است.

دولت آلمان هم اعلام نموده است که با وجود بحران کرونا در بخش های وسیعی از اروپا امکان مرخصی های تابستانی وجود دارد.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان با توجه به بهبود اوضاع و پیشرفت ها در مقابله با شیوع کرونا اعلام نموده بعد از 15 ژوئن (26 خرداد ماه) دیگر هیچ هشدار سفر کرونایی نباید وجود داشته باشد.

بسیاری از کشور های اروپایی هم محدودیت های کرونایی خود را کاهش می دهند.

در ایتالیا دوباره شهفرایندان اجازه دارند در منطقه محل سکونت خود به راحتی تردد نمایند. همچنین رستوران ها، سالن های آرایش، کسب و کار ها و موزه ها در این کشور دوباره باز می شود.

باز شدن مدارس در یونان و بلژیک

در بلژیک هم مدارس دوباره باز می شود، در یونان هم مدارس متوسطه کار خود را شروع می نمایند.

سران کشور های انگلیس و ایتالیا که به شدت از عواقب بحران کرونا آسیب دیده اند هموطنان خود را به دوران طولانی بحران کرونا و عمل به تعهدات در این دوره فراخوانده اند.

جانسون: شاید هرگز واکسنی برای کرونا فراوری نشود

نخست وزیر انگلیس در مقاله ای در یک رسانه چاپ این کشور نوشته است که این را ممکن می داند که هرگز واکسنی برای کرونا به وجود نیاید. وی همچنان راهی طولانی را برای مقابله با کرونا در پیش رو دانست.

وی با اشاره به یاری های کشورش برای فراوری دارو و واکسنی علیه کرونا در عین حال گفت که انسان ها باید این را بپذیرند که احتمالاً یک دوران طولانی باید با این ویروس زندگی نمایند.

مخالفت اسلواکی با کاهش محدودیت های سفر

اسلواکی هم اعلام نموده است که حتی اگر دیگر کشور های اروپایی بخواهند به صورت تدریجی کنترل های مرزی خود را کاهش دهند، اما این کشور همچنان به محدودیت های سفر پایبند خواهد ماند.

نارضایتی بالای انگلیسی ها از مدیریت بحران دولت در دوران کرونا

یک نظر سنجی هم نشان می دهد که بسیاری از انگلیسی ها از نحوه برخورد دولت با بحران کرونا راضی نیستند.

این نظر سنجی که از طرف موسسه اوپینیوم صورت گرفته است نشان می دهد که 42 درصد شهفرایندان انگلیسی از واکنش دولت محافظه کار جانسون روی شیوع کرونا راضی نیستند و تنها 39 درصد از اقدامات دولت رضایت دارند.

تدارم اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی در برلین

همچنین رسانه های آلمانی از برگزاری اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی در بسیاری مناطق برلین و درگیری ها بین پلیس و معترضان خبر داده اند که طی آن چندین نیروی پلیس زخمی شدند.

در اتریش هم دانش آموزان می توانند با رعایت بعضی قوانین کرونایی به مدرسه بفرایند.

نفوذ و گسترش کرونا در صنایع فراوری گوشت آلمان

بعد از ایالت نوردراین- وست فالن حالا همچنین ایالت نیدرزاکسن آلمان هم شیوع گسترده کرونا در صنعت فراوری گوشت خود را تجربه می نماید. در یک کارخانه فراوری گوشت در این ایالت 92 مورد ابتلا به ویروس کرونا در بین کارکنان ثبت شده است.

در نوردراین وست فالن هم پیش از این در یک کشتارگاه شیوع کرونا با 132 مبتلا گزارش شده بود.

کرونا همچنان در اروپا قربانی می گیرد

نتیجه جدیدترین آمار ها نشان می دهد که در اسپانیا تا به حال 277719 نفر به کرونا مبتلا شده و 27650 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند.

انگلیس هم به شدت تحت تاثیر شیوع این بیماری قرار گرفته و تا به حال 243695 نفردر این کشور به کرونا مبتلا شده و 34636 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس آمار های منتشر شده در ایتالیا هم تا به حال 225435 نفر به کرونا مبتلا شده و 31908 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند.

در فرانسه هم تا به حال 179569 نفر به کرونا مبتلا شده و 28108 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند.

آلمان هم به شدت تحت تاثیر این بیماری قرار داشته و تا به حال 176651 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 8049 نفر هم در اثراین ابتلا جان باخته اند.

تشدید دعوا ها در خانواده های آلمانی

نتایج یک آنالیز هم نشان می دهد که بحران کرونا درگیری ها در خانواده ها را تشدید نموده است. بر این اساس از هر سه کودک آلمانی در سنین بین 3 و 15 سال یک نفر برای کنار آمدن با بحران کرونا مشکل دارد.

بر اساس این آنالیز که انستیتو جوانان آلمان در مونیخ منتشر نموده است به طور قابل ملاحظه والدین بیشتری از مسائل در رابطه با فرزندان خود در این بحران گزارش می دهند. بخصوص خانواده های با در آمد پایین تر در این شرایط بیشتر تحت فشار قرار دارند.

هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره موج مرگبار دوم کرونا در اروپا

سازمان بهداشت جهانی هم اعلام نموده است که کشور های اروپایی باید خود را برای یک موج دوم مرگبار کرونا آماده نمایند.

هانس کلوگ، رئیس بخش اروپایی سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه در مصاحبه با یک رسانه انگلیسی در واکنش به کاهش تدریجی محدودیت های ضد کرونایی در بسیاری کشور های اروپایی گفت: اکنون زمان آماده شدن و نه جشن دریافت از بهبود اوضاع است.

وی از کشور های اروپایی خواست از زمان استفاده نمایند و شرایط بهداشتی و سلامت خود را تقویت نمایندو ظرفیت ها در بیمارستان ها را افزایش دهند.

در دانمارک نیز محدودیت های ضد کرونایی کاهش می یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1404

به "هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره موج دوم مرگبار کرونا در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره موج دوم مرگبار کرونا در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید