قانون زمان برگزاری کنکور را معین می نماید نه اظهارنظر افراد مختلف ، کاهش تراکم داوطلبان آزمون سراسری در حوزه های امتحانی

به گزارش سبزوار امروز، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در مواجهه با برگزاری کنکور، افراد مرتبط و غیرمرتبط اظهارنظر می نمایند، اما آنچه برای ما مهم است، قانون است.

قانون زمان برگزاری کنکور را معین می نماید نه اظهارنظر افراد مختلف ، کاهش تراکم داوطلبان آزمون سراسری در حوزه های امتحانی

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش آموزش کشور صبح امروز در حاشیه بازدید از آزمون دکتری تخصصی (نیمه متمرکز) سال 99 در محل دانشگاه صنعتی شریف در جمع خبرنگاران در پاسخ به این موضوع که برگزاری آزمون دکتری مجوزی برای برگزاری کنکور های سراسری است یا خیر؟ گفت: در مواجهه با برگزاری کنکور، افراد مرتبط و غیرمرتبط اظهارنظر می نمایند، اما آنچه برای ما مهم است، قانون است.

وی اضافه نمود: قانون برای سازمان سنجش مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا است و این موضوع صحیح نیست که یک نفر عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا باشد و برخلاف مصوبه صحبت کند و در مقابل، وزارت علوم و سازمان سنجش را تحت فشار قرار دهد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تأکید کرد: اگر قرار است تاریخ برگزاری آزمون ها بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا تغییر کند، ما به عنوان سازمان اجرایی حتماً به آن عمل می کنیم.

خدایی بیان کرد: به شخصه برگزاری کنکور سراسری را ساده تر از کنکور های ارشد و دکتری می دانم چرا که اکنون در آزمون دکتری، متوسط در هر حوزه 400 نفر حضور دارند، اما این تراکم در کنکور سراسری به 150 نفر می رسد.

وی گفت: کنکور سراسری در 400 شهر و 3000 نقطه برگزار می گردد و تعداد عوامل اجرایی از 78هزار نفر به 115هزار نفر افزایش می یابد بنابراین فرآیند اجرایی آن ساده تر است و مسافرتی برای داوطلبان وجود ندارد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تأکید کرد: در هر صورت، سازمان سنجش به هر نوع تغییری که مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا باشد، عمل می نماید و از داوطلبان می خواهیم که تنها به اطلاعیه های رسمی سازمان سنجش آموزش کشور توجه نمایند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شرایط کرونا زمینه را برای حذف کنکور سراسری فراهم می نماید یا خیر؟ گفت: 912هزار ظرفیت دانشگاه ها برای پذیرش بدون آزمون وجود دارد و اکثریت مطلق ظرفیت دانشگاه آزاد، دانشگاه پیغام نور و دانشگاه های غیرانتفاعی به بدون آزمون ها اختصاص دارد. همچنین 20 درصد دوره های روزانه و بیش از 50 درصد دوره های شبانه پذیرش بدون آزمون دارند.

خدایی اعلام نمود: بنابراین می توان بخش عظیمی از پذیرش دانشگاه ها را بدون آزمون برگزار کرد، اما بخشی از رشته های پرطرفدار، هیچ جایگزینی به جز آزمون ندارند. تراکم نمرات و معدل های بالا به ما این اجازه را نمی دهد که به غیر از آزمون، گزینه دیگری داشته باشیم.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اضافه نمود: نمی توان به داوطلبی که چهار سال برنامه ریزی نموده، ناگهان بیان کرد که شرایط تغییر نموده است بنابراین برای رشته های مهمی مانند پزشکی و مهندسی دانشگاه های عظیم، جایگزینی غیر از کنکور نداریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1517

به "قانون زمان برگزاری کنکور را معین می نماید نه اظهارنظر افراد مختلف ، کاهش تراکم داوطلبان آزمون سراسری در حوزه های امتحانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانون زمان برگزاری کنکور را معین می نماید نه اظهارنظر افراد مختلف ، کاهش تراکم داوطلبان آزمون سراسری در حوزه های امتحانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید