تور ارزان هلند: برترین دانشگاه های هلند برای تحصیل

به گزارش سبزوار امروز، برترین دانشگاه های هلند

شاید شما هم افراد زیادی را دیده باشید که دوست دارند برای ادامه تحصیل از کشور خارج شوند. اگر آن ها واقعا در پی رسیدن به تحصیلات عالیه باشند دلشان می خواهد تا برترین کشورها و دانشگاه ها را برای تحصیل پیدا نمایند. اروپا کشورهای زیادی دارد که به داشتن دانشگاه های خوب و امکانات عالی معروف هستند و ادامه تحصیل در آن ها آرزوی خیلی از دانشجوهای دنیاست. تا به حال داشنگاه های برتر چند کشور را به شما معرفی کردیم، امروز به سراغ کشور هلند می رویم تا برترین دانشگاه های هلند را بشناسیم پس در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

تور ارزان هلند: برترین دانشگاه های هلند برای تحصیل

با تور ارزان هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

به غیر از اینکه نام هلند آدم را یاد چیزهایی مثل گل لاله و آسیاب های بادی می اندازد این کشور یکی از پیشرفته ترین و ثروتمند ترین کشورهای جهانست. هر روز که می گذرد ادامه تحصیل در هلند محبوب و محبوب تر می گردد شاید یکی ازدلایل آن این است که بیشتر دانشگاه های خوب هلند به زبان انگلیسی درس می دهند. برترین دانشگاه های هلند در بیش از 12 شهر این کشور پراکنده شده اند و آمستردام دو تا از برترین دانشگاه های جهان را دارد. همانطور که تعداد دانشجویان بین المللی هلند بیشتر و بیشتر می شوند تعداد رشته هایی که به زبان انگلیسی آموزش می دهند هم در حال زیاد شدن است:

دانشگاه آمستردام (University of Amsterdam)

دانشگاه های قدیمی و معماری جالب آن ها را دوست دارید؟ این دانشگاه در سال 1632 تاسیس شده و سومین دانشگاه قدیمی هلند است. دانشگاه آمستردام حدود 25 هزار دانشجو دارد، این تعداد دانشجو باعث شده تا این دانشگاه پیروز گردد لقب پرطرفدارترین دانشگاه هلند را بگیرد. هر چند که این دانشگاه در بین 50 دانشگاه برتر جهان نیست اما به ویژه در رشته های هنر، علوم انسانی و علوم اجتماعی در رتبه های بالا واقع شده است. در این دانشگاه حدود 150 رشته به زبان انگلیسی تدریس می گردد و 3 هزار دانشجوی بین المللی از بیش از 100 کشور جهان درس می خوانند. دانشگاه آمستردام چند تا ساختمان دارد که در نقاط مختلف آمستردام پراکنده هستند اما ساختمان اصلی آن در مرکز شهر است همین باعث شده که دانشجوهایش کاملا مردم بومی را بشناشند و با فرهنگ آن ها آشنا شوند. این دانشگاه یکی از بزرگ ترین دانشگاه های تحقیقاتی اروپاست و کتابخانه مرکزی آن بیش از 4 میلیون کتاب و هزاران نسخه خطی، نقشه و کتاب های نایاب دارد و جالبه که 5 تا موزه هم به وسیله این دانشگاه مدیریت می گردد.

دانشگاه صنعتی دلفت (Delft University of Technology)

این دانشگاه بزرگ ترین و قدیمی ترین داشنگاه فنی هلند است. در واقع این دانشگاه اولین بار به عنوان یک آموزشگاه سلطنتی برای مهندسین شهری تاسیس شد و هدف از درست شدن آن این بود که کارگرانی که برای کمپنی هند شرقی هلند کار می کردند را آموزش دهند پس شاید هیچ کس در آن موقع فکرش را هم نمی کرد که این دانشگاه روزی یکی از بزرگ ترین دانشگاه های جهان گردد. بعد از جنگ جهانی دوم بود که تعداد دانشجوهای این دانشگاه یک دفعه افزایش چشمگیری پیدا کرد و به امکانات زیادی هم رسید. با اینکه قبلا ساختمان اصلی این دانشگاه در وسط شهر دلفت قرار داشت اما همه ساختمان هایش امروز به پردیس Mekelpark برده شده اند، پردیسی که فقط مخصوص دانشکده های همین دانشگاه درست شده است. این دانشگاه حدود 16 هزار دانشجو دارد که 4 هزار نفر آن ها بین المللی هستند و از کشورهای دیگر به هلند آمده اند.

دانشگاه و مرکز تحقیقاتی واخنینگن (Wageningen University and Research)

در حالی که این دانشگاه بیشتر بر روی علوم طبیعی و کشاورزی تمرکز دارد اما در عین حال یکی از برترین موسسات جهان برای رشته های علوم اجتماعی است. بیشتر دانشجویان دوره لیسانس به زبان انگلیسی آموزش داده می شوند و 40 درصد برنامه های دوره ارشد و کارشناسی آن فقط به زبان انگلیسی تدریس می شوند همین باعث شده که دانشجویان بین المللی زیادی جذب این این دانشگاه شوند و حدود 2 درصد از دانشجویانش از کشورهای دیگر باشند. شهر واخنینگن در مرکز هلند واقع شده است اما فاصله چندانی تا آمستردام ندارد.

دانشگاه لیدن (Leiden University)

این دانشگاه در سال 1575 تاسیس شده و قدیمی ترین دانشگاه هلند است. جالبه که اعضای خانواده سلطنتی هلند هم گاهی در این دانشگاه تحصیل می نمایند. سیاستمداران، رهبران و شخصیت های فرهنگی و علمی زیادی در این دانشگاه درس خواندند پس اگر دانشگاهی می خواهید که پیروزیت های تحصیلیتان در آن تضمین گردد این دانشگاه می تواند گزینه خوبی باشد. در این دانشگاه بیش از 200 رشته در دوره های کارشناسی و لیسانس آموزش داده می گردد البته این را هم بگوییم که اینجا شیوه خاص و در عین حال عجیبی را برای آموزش دارد و تاکیدش بر روی آموزش فردی و کار گروهی است.

دانشگاه اوترخت (Utrecht University)

این دانشگاه در سال 1636 تاسیس شده و در شهر زیبا و قرون وسطایی اوترخت در مرکز هلند واقع شده است. مطمئنا تحصیل در شهر مجذوب کننده اوترخت یکی از لذت بخش ترین تجربیات زندگی تان است. دانشگاه در ابتدا 4 تا دانشکده فلسفه، الهیات، طب و حقوق داشت اما امروز تعداد دانشکده هایش به 7 عدد رسیده است. در مجموع این دانشگاه 49 برنامه لیسانس و 147 برنامه برای دوره کارشناسی ارشد دارد که از این تعداد 6 برنامه لیسانس و 89 برنامه ارشد به زبان انگلیسی آموزش داده می شوند. جالبه بدانید که در سال 2013 این دانشگاه برترین دانشگاه هلند و سیزدهمین دانشگاه برتر اروپا شد.

دانشگاه ارناموس روتردام (Erasmus University Rotterdam)

ارناموس تئورسین معروف قرن پانزدهم هلند بود که نام دانشگاه به افتخار اوست. این دانشگاه بزرگ ترین و پیشرو ترین دانشگاه پزشکی هلند است اما دانشکده های اقتصاد و تجارت آن هم در اروپا و سایر نقاط جهان معروف است. دانشگاه روتردام در سال 2015 پیروز شد 20 امین دانشگاه برتر اروپا گردد.

منبع: timeshighereducation.com

منبع: الی گشت
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2349

به "تور ارزان هلند: برترین دانشگاه های هلند برای تحصیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان هلند: برترین دانشگاه های هلند برای تحصیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید