خبرنگاران استاد دانشگاه شیراز درجمع یک درصد دانشمندان پراستناد دنیا قرارگرفت

به گزارش سبزوار امروز، شیراز- خبرنگاران- استاد بخش کشاورزی دانشگاه شیراز برای دومین سال پیاپی در زمره دانشمندان پر استناد جهان (یک درصد جهان) براساس اعلام پایگاه علوم ESC نهاده شد.

خبرنگاران استاد دانشگاه شیراز درجمع یک درصد دانشمندان پراستناد دنیا قرارگرفت

به گزارش خبرنگاران، حمیدرضا پورقاسمی پیش از این نیز با عناوین پژوهشگر برتر دانشکده کشاورزی، استاد نمونه آموزشی دانشکده کشاورزی، پژوهشگر برتر دانشگاه شیراز، پژوهشگر برتر استان فارس، پژوهشگر برتر کشور در بخش کشاورزی، 5 دانشمندان جوان و زیر 40 سال آموزشگاه علوم جهان، پراستنادترین دانشمندان جهان، دو درصد دانشمندان پراستناد جهان و یک درصد دانشمندان پر استناد جهان شناخته شده بود.

دانشیار بخش مهندسی منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه شیراز در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه تخصص اصلی او در رشته منابع طبیعی است، ابراز کرد: تا به امروز در حوزه های هیدرولوژی و زمین شناسی و همچنین بلایای طبیعی به ارائه پژوهش های علمی پرداخته ام و از همین رو است که در فهرست دانشمندان بینارشته ای پراستناد جهان قرار گرفته ام.

وی که از شروع شیوع بحران کرونا، در زمینه مدلسازی مکانی و آنالیز فرایند شیوع این بیماری در کشور فعالیت نموده است، بیان داشت: با همه گیری این ویروس در جهان، با همکاری و همراهی دیگر پژوهشگران کشور بر آن شدیم با اطلاع رسانی مناسب و متناسب با تخصص خود گامی مثبت در زمینه شناسایی این ویروس برداریم.

پورقاسمی اظهار کرد: براین اساس گروهی متشکل از 18 دانشمند و پژوهشگر تشکیل شد که حاصل کوشش آنان در زمینه های یادشده انتشار دو مقاله علمی در نشریه علمی پلاس وان و علوم پزشکی بوده است که امیدواریم مورد استناد دولتمردان در تصمیم گیری ها باشد.

پایگاه Essential Science Indicators که به ESI معروف است، ابزاری تحلیلی برای معین و تشخیص پژوهش های سطح بالا در پایگاه Web of Science به شمار می رود.

میزان استنادها به انتشارات علمی یک کشور از جمله شاخصهای مهمی است که بیانگر میزان تکیه نظام جهانی علم به علم آن کشور است و پایگاه طلایه داران علم تامسون رویترز (ESI)، دانشگاهها را براساس تعداد استنادهایی که در یک دهه گذشته دریافت نموده اند انتخاب و فهرستی از موثرترین دانشگاههای جهان را معرفی می نماید.

برای انتخاب موثرترین دانشگاهها، تمام دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی جهان بر حسب میزان اثرگذاری آنها مرتب سازی و در گام بعدی یک درصد برتر آنها که دارای بیشترین میزان اثرگذاری بوده اند معرفی می شوند.

این پایگاه بیش از 11 هزار مجله علمی در سراسر جهان را زیر پوشش خود دارد تا رتبه بندی نویسندگان، مؤسسه ها، کشورها و مجله ها را در 22 حوزۀ مختلف بر اساس علم اطلاعات و اصول علم سنجی انجام دهد.

اطلاعات ESI بر اساس اطلاعات یک دهۀ گذشته است و هر دوماه یک بار رتبه بندی و استنادات، شمارش و به روز می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1705

به "خبرنگاران استاد دانشگاه شیراز درجمع یک درصد دانشمندان پراستناد دنیا قرارگرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاد دانشگاه شیراز درجمع یک درصد دانشمندان پراستناد دنیا قرارگرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید