خبرنگاران چهار هزار و 800 تن شیر در بروجرد فراوری می گردد

به گزارش سبزوار امروز، بروجرد ـ خبرنگاران ـ مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: چهارهزار و 800 تن شیر سالانه در این شهرستان فراوری و روانه بازار مصرف می گردد.

خبرنگاران چهار هزار و 800 تن شیر در بروجرد فراوری می گردد

جواد گودرزی روز آدینه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: این میزان شیر به وسیله 32 واحد گاوداری با حدود 2 هزار راس فراوری می گردد.

وی تاکید نمود: با وجود آنکه این میزان شیر فراوریی، رقم قابل قبولی است اما نوسان نرخ شیر به طور مستقیم بر مصرف سرانه خانوارها اثر سو دارد.

گودرزی اضافه کرد: قیمت و کیفیت این محصول اهمیت زیادی در سلامت مردم دارد بنابراین عوامل جمع آوری شیر با تانکرهای غیر بهداشتی، شناسایی و توسط کارخانجات مربوطه به شبکه دامپزشکی معرفی می شوند، تا در مورد برطرف موانع بهداشتی و دریافت گواهینامه های لازم اقدام گردد.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: تمام کارخانجات و مراکز جمع آوری شیر می بایست نسبت به رعایت نرخ مصوب قیمت این محصول اقدام کنند در غیر اینصورت برابر مقررات با آنها برخورد خواهد شد.

گودرزی ادامه داد: هم اکنون شهرستان بروجرد دارای 6 مرکز جمع آوری شیر به ظرفیت 41 تن است که 2 واحد آن به ظرفیت 6 تن غیبرطرفال می باشد.

وی گفت: همچنین از بین چهار واحد کارخانجات فرآورده های لبنی بروجرد نیز سه واحد فعال است که در صورت آغاز بکار دوباره آنها یاری بزرگی به سامان دهی هر چه بیشتر فراوری و توزیع شیر در شهرستان خواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1834

به "خبرنگاران چهار هزار و 800 تن شیر در بروجرد فراوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چهار هزار و 800 تن شیر در بروجرد فراوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید