افت 25 درصدی قیمت نفت در هفته گذشته

به گزارش سبزوار امروز، کاهش تقاضا برای نفت به دلیل شیوع ویروس کرونا و تلاش های عربستان و متحدانش برای سرازیر کردن مقادیر بالایی نفت به بازار موجب شد تا نفت خام بدترین عملکرد هفتگی خود از زمان بحران مالی سال 2008 را به ثبت برساند.

افت 25 درصدی قیمت نفت در هفته گذشته

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از رویترز، همزمانی کم سابقه 2 شوک شدید در بخش عرضه و تقاضا موجب سقوط قیمت ها در بازار نفت شده و تولیدکنندگان خود را برای یک مازاد عرضه غیرمنتظره در طی هفته های آینده آماده می کنند.

ویروس کرونا همچنین موجب به راه افتادن ترس و وحشت و موج فروش در سایر بازار ها شده است. ویروس تا به امروز دست کم 138 هزار نفر را در سراسر جهان آلوده نموده و بیش از 5 هزار نفر را به کام مرگ کشانده است. این بیماری همچنین موجب اختلال در کسب و کارها، بازار ها و زندگی روزمره شده است.

همزمان با افت تقاضا تولید کنندگان عمده نفت در حال ارسال بشکه های نفت بیشتری به بازار هستند. عربستان بیش از 30 تانکر غول پیکر برای صادرات نفت خود طب هفته های آینده اجاره نموده و به طور ویژه پالایشگاه های بزرگ نفت روسیه در اروپا و آسیا را هدف گذاری نموده است تا در رقابت بر سر به دست آوردن سهم بیشتر از بازار روسیه را شکست دهد.

بانک گلوبال ساکس اعلام نمود انتظار دارد تا ماه آوریل روزانه 6 میلیون بشکه مازاد عرضه در بازار موجود باشد. بازار جهانی نفت روزانه حدود 100 میلیون بشکه نفت مصرف می کند.

قیمت نفت خام آمریکا در این هفته حدود 23 درصد کاهش داشت و بزرگترین افت هفتگی از سال 2008 را پشت سر گذاشت. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا در انتها معاملات دیروز 23 سنت افزایش یافت و به 31 دلار و 73 سنت رسید.

قیمت نفت برنت هم افت هفتگی 25 درصدی را شاهد بود که بزرگترین افت هفتگی این شاخص نفتی از زمان بحران مالی سال 2008 تا به امروز بود. قیمت نفت برنت در انتها معاملات روز جمعه با 63 سنت افزایش به 33 دلار و 85 سنت رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1230

به "افت 25 درصدی قیمت نفت در هفته گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت 25 درصدی قیمت نفت در هفته گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید