امروز، آخرین مهلت تقاضای تسویه بدهی بانکی

به گزارش سبزوار امروز، در پی شیوع ویروس کرونا یکی دیگر از اقدامات بانک مرکزی این بود که مواعد مقرر در قانون تسهیل بدهی بدهکاران شبکه بانکی کشور را به منظور امکان فرصت برای مشمولان این قانون تمدید کرد.

امروز، آخرین مهلت تقاضای تسویه بدهی بانکی

به گزارش ایسنا، براین اساس، مهلت درنظر گرفته شده برای اشخاص مشمولی که تا به امروز نتوانسته بودند از این قانون استفاده کنند، برای تسلیم درخواست خود به موسسات اعتباری تا سرانجام امروز است.

همچنین، مهلت موسسات اعتباری برای محاسبه مانده بدهی مشتری طبق ضوابط ابلاغی بانک مرکزی تا بهمن ماه سال جاری خواهد بود.

علاوه براین، مهلت مشخص شده برای مشمولان برای تسویه نقدی مانده بدهی نیز تا سرانجام اسفند سال جاری تمدید شده است.

لازم به ذکر است که بانک مرکزی اوایل اسفند سال گذشته طی بخشنامه ای قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران معروف به قانون حذف ربح مرکب را به شبکه بانکی ابلاغ کرد که طبق آن در صورتی که قرارداد تسهیلات گیرنده با بانک یا موسسه اعتباری تجدید یا امهال نشده باشد، همان قرارداد، ملاک محاسبه مانده بدهی تسهیلات گیرنده خواهد بود.

از سوی دیگر، مبلغی که تسهیلات گیرنده باید برای استفاده از مزایای این قانون به صورت نقدی به بانک یا موسسه اعتباری بپردازد، عبارت است از مانده اصل و سود قبل و بعد از سررسید (تا تاریخ تسویه نقدی) که با استفاده از فرمول ابلاغی بانک مرکزی، بر اساس نرخ سود ساده و غیرمرکب مندرج در قرارداد ملاک محاسبه، با حذف کلیـه جـرایم متعلقه و سود های ناشی از آن و با در نظر دریافت پرداخت های مشتری و زمان پرداخت های وی محاسبه می شود.

علاوه براین، سقف مجاز برای برخورداری از مزایای این قانون برای هر شخص حقیقی و حقوقی غیردولتی در کل شـبکه بانکی، به ترتیب 500 میلیون و دو میلیارد تومان مشخص می شود.

همچنین، براساس این قانون پیش از این، تسهیلات گیرندگان مشمول استفاده از ضوابط این قانون باید حداکثر تا سرانجام اسـفندماه 1398 درخواست خود را به بانک ها یا موسسات اعتباری موردنظر ارائه می کردند، اما در حال حاضر اخیر و آخرین مهلت مشمولان برای ارائه درخواست تسویه بدهی بانکی به موسسات اعتباری یا بانک ها است.

منبع: فرارو
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1766

به "امروز، آخرین مهلت تقاضای تسویه بدهی بانکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امروز، آخرین مهلت تقاضای تسویه بدهی بانکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید