اروپایی های شورای امنیت از تداوم تحریم کره شمالی حمایت کردند

به گزارش سبزوار امروز، نمایندگان فرانسه، آلمان و انگلیس در گفت وگوهای جداگانه با خبرنگاران که در حاشیه نشست شورای امنیت انجام شد، این تحریم ها را ابزاری برای پیگیری راهکار سیاسی دانستند.

اروپایی های شورای امنیت از تداوم تحریم کره شمالی حمایت کردند

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

فرانسوا دلاتره نماینده فرانسه در سازمان ملل متحد که رئیس دوره ای شورای امنیت در ماه جاری است، اظهار کرد: تحریم ها به عنوان ابزار قوی سیاسی باقی خواهند ماند.

وی کاهش یا لغو تحریم ها را به عملکرد کره شمالی مربوط دانست و گفت: پیونگ یانگ باید اقدامات عملی ملموسی انجام دهد تا بتوانیم درباره تحریم ها تصمیم گیری کنیم. هنوز پیشرفت قابل ملاحظه ای صورت نگرفته است.

کریستف هاسگن نماینده آلمان در سازمان ملل متحد که ریاست کمیته تحریم کره شمالی را هم بر عهده دارد، در این زمینه اظهار کرد: تحریم ها، کره شمالی را به میز مذاکره آورد.

وی افزود: هنوز پیشرفت قابل ملاحظه ای به دست نیامده است و روشن است که تا خلع سلاح کامل و تایید شدنی کره شمالی، این تحریم ها ادامه خواهد یافت.

کارن پیرس نماینده انگلیس در سازمان ملل متحد که دومین اروپایی عضو دائم و دارای حق وتو در شورای امنیت است، از تعامل ترامپ با کره شمالی و شروع مذاکرات استقبال کرد و گفت: کره شمالی باید گام های عملی برای خلع کامل سلاح هسته ای بردارد.

وی گفت: ما به یافتن راهی برای خلع سلاح هسته ای کامل و برگشت ناپذیر کره شمالی احتیاج داریم.

دولت ترامپ در سال نخست خود با افزایش تنش های کلامی که منجر به افزایش آزمایش های موشکی کره شمالی شد، تحریم های شدیدی را علیه کره شمالی در شورای امنیت به تصویب رساند.

اما ناگهان از آمادگی خود برای مذاکره با کیم جونگ اون اطلاع داد که نخستین دیدار در ماه ژوئن 2018 در سنگاپور انجام شد. پس از آن اگر چه چند دیدار در سطح وزیر خارجه یا نماینده ویژه برگزار گردید اما هیچ یک نتیجه ملموسی را گزارش نمی کرد تا اینکه ترامپ از دیدار دوم با کیم در هانوی پایتخت ویتنام اطلاع داد که در 27 و 28 فوریه 2019 (هشتم و نهم اسفندماه 97)انجام شد.

این دیدار بر خلاف ظاهرسازی های ترامپ هیچ دستاوردی نداشت و دو طرف پیش از موعد، میز مذاکره را ترک کردند. اختلاف اصلی برداشتن تحریم ها بوده است که طرف آمریکایی چنین آمادگی را نداشت.

منبع: انتخاب
انتشار: 16 آذر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 899

به "اروپایی های شورای امنیت از تداوم تحریم کره شمالی حمایت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپایی های شورای امنیت از تداوم تحریم کره شمالی حمایت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید