بازسازی اقتصاد یونان ده ها سال زمان خواهد برد

به گزارش سبزوار امروز، اولاف شولتس- وزیر دارایی آلمان- برنامه نجات یونان را نشانه ای از هم بستگی بین کشورهای اروپایی دانست.

بازسازی اقتصاد یونان ده ها سال زمان خواهد برد

به گزارش خبرنگاران به نقل از دویچه وله- از امروز یونان خواهد توانست به بازارهای مالی جهانی متصل گردد و دیگر برای حفظ ثبات مالی خود متکی به کمک های مالی و وام های اتحادیه اروپا نخواهد بود. یونان در بسته نجات خود که از سال 2015 به اجرا درآمد، 3 بسته نجات گرفتن کرد که بزرگ ترین عملیات نجات اقتصادی تاریخ اتحادیه اروپا محسوب می گردد.

ماریو کنتنتو- رئیس شورای بین دولتی منطقه یورو گفت: یونان از امروز می تواند بر روی پاهای خود بایستد و این موفقیت را مدیون کوشش های مردم فوق العاده یونان، همکاری خوب دولت فعلی این کشور و حمایت های شرکای اروپایی هستیم. وی اضافه کرد در 3 سال گذشته، صندوق ثبات اروپا حدود 62 میلیارد یورو وام در اختیار یونان قرار داده است.

برخی از کشورهای اروپایی نظیر آلمان برای دادن فرصت بیشتر به یونان برای تحکیم اقتصاد خود موافقت نموده اند اما تنها در صورت موافقت کلیه کشورهای عضو، یونان خواهد توانست به جای سال 2023، بدهی های خود را تا سال 2033 بازپرداخت کند. شولتس در سخنرانی خود در مجلس آلمان گفت نمونه موفقیت امیز یونان به ما انگیزه بیشتری برای برطرف موانع یکپارچگی بیشتر اتحادیه اروپا می دهد. زمانی که با هم هستیم نیرومندتر از زمانی هستیم که جدا از هم کار کنیم.

با این حال این تازه اول راه برای پرداخت بدهی های یونان است: 14 فرودگاه یونان در اختیار آلمان، امتیاز بهره برداری از قطارهای باری و مسافری این کشور در اختیار ایتالیا و کنترل بندر پیرائوس در اختیار چین قرار گرفته است که بخشی از راه حل پرداخت بدهی یونان است.

انتظار می رود نرخ رشد سال جاری اقتصاد یونان به 2 درصد برسد. در جریان بحران اقتصادی یونان که از سال 2008 آغاز شد، اقتصاد این کشور 25 درصد کوچک تر شد و نیم میلیون نفر از مردم این کشور به خارج مهاجرت کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 125

به "بازسازی اقتصاد یونان ده ها سال زمان خواهد برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی اقتصاد یونان ده ها سال زمان خواهد برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید