خبرنگاران رقابت 7 شهر برای میزبانی مرکز جدید سایبری اتحادیه اروپا

به گزارش سبزوار امروز، تهران - خبرنگاران - هفت شهر اروپایی برای میزبانی مرکز جدید سایبری اتحادیه اروپا که میلیاردها یورو بودجه امنیت سایبری را توزیع می نماید و مشاغل مورد احتیاج را به ارمغان می آورد، رقابت می نمایند.

خبرنگاران رقابت 7 شهر برای میزبانی مرکز جدید سایبری اتحادیه اروپا

با ما سفر کنید و با تور اروپا لحظه آخری ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگاران از نشریه پولیتیکو، بروکسل، مونیخ، ورشو، ویلنیوس(لیتوانی)، لوگزامبورگ، بخارست و لئون (اسپانیا) در تلاشند میزبانی مرکز صلاحیت امنیت سایبری اروپا را به دست آورند که بودجه اتحادیه اروپا برای تحقیقات مرتبط با فناوری هایی چون امنیت شبکه و رمزنگاری را توزیع می نماید.

اگر چه این مرکز، یک نهاد رسمی اتحادیه اروپا نیست، ولی وعده می دهد که مشاغلی را برای کشور برنده میزبانی به ارمغان آورد.

این مرکز همچنین به تقویت کسب و کار برای شرکت های محلی امنیت سایبری و بالا بردن اعتبار کشور میزبان در زمینه سایبری یاری می نماید.

به علاوه، مرکز مزبور به عنوان مکان دیدار سیاستگذاران سایبری و مقام های صنعتی اتحادیه اروپا به کار می آید و نوید تقویت صنعت میهمان نوازی محلی را پس از لغو محدودیت های کرونایی می دهد.

از کشورهای اروپایی خواسته شده مکان هایی مجهز به مدارس بین المللی، مهدکودک ها و ارتباطاتی با فرودگاه ها و خطوط ریلی، همچنین ساختمانی مناسب برای دایر شدن این مرکز در آن مشخص نمایند.

براساس اعلام کمیسیون اروپا، وظیفه اصلی این مرکز، مدیریت هزینه های امنیت سایبری از بودجه های تحقیقاتی اتحادیه اروپاست که شامل 2 میلیارد یورو مختص برنامه دیجیتال اروپا و میلیون ها یورو به وسیله بودجه نوآوری و صندوق های بازیابی ویروس کرونا به همراه یاری های کشورهای عضو است.

قرار است معاونان سفرای اتحادیه اروپا روز چهارشنبه مقر این مرکز را در یک فرآیند رای گیری انتخاب نمایند که مستلزم کسب اکثریت مطلق 27 رای برای پیروزی در یک یا دو دوره است.

نگرانی هایی درمورد دایر شدن این مرکز در بلژیک مطرح است مبنی بر اینکه قرار دادن مرکز مزبور در قلب ساختار قدرت اتحادیه اروپا می تواند درنظر پایتخت های مشکوک شبیه به چنگ اندازی بر قدرت از سوی اتحادیه اروپا در زمینه امنیت ملی تلقی گردد.

میزبانی آلمان نیز با نگرانی هایی همراه است. آلمان به عنوان بزرگترین کشور عضو اتحادیه اروپا، میزبان دو نهاد این اتحادیه است. این کشور همچنین در بعضی موارد مردد است که بسیاری از صلاحیت ها را با سیاستگذاران اتحادیه اروپا در زمینه امنیت سایبری به اشتراک گذارد. دایر کردن این مرکز در مونیخ ممکن است مقام های اتحادیه اروپا و کشورهای کوچکتر این اتحادیه را به مسیری اشتباه وارد کند.

در خصوص ویلنیوس نیز باید گفت که دایر کردن کرسی آژانس رسمی امنیت سایبری اتحادیه اروپا (ENISA) در یونان، صدای اعتراض مقام ها درمورد دور بودن آن از مرکز قدرت این اتحادیه را درآورده و حال بیم آن می رود که گنجاندن این مرکز جدید در حاشیه جغرافیایی این بلوک، نگرانی های مشابهی را رقم زند.

ایرادی که به مشخص لوگزامبورگ به عنوان میزبان جدید امنیت سایبری اتحادیه اروپا وارد است، این است که این کشور، کوچکترین کشور اتحادیه اروپاست و دو آژانس اتحادیه مزبور در آن دایر است، ضمن اینکه تعدادی از مقام های اتحادیه در این مکان فعالیت دارند.

در این میان، آنچه در درخواست میزبانی ورشو لهستان ذکر شده، اندکی نامسنجم است و فاقد کتابچه های راهنما برای جذب مردم است.

بخارست رومانی نیز چنین نشان داده که نمی تواند از مدیریت اسناد خاص حمایت کند و اطلاعات طبقه بندی شده به عنوان اسرار اتحادیه اروپا را در حال حاضر مورد پشتیبانی قرار دهد.

و در نهایت نگرانی هایی درمورد لئون اسپانیا مطرح است. این کشور در حال حاضر میزبان سه نهاد مرتبط با اتحادیه اروپاست. بعلاوه کمیسیون اروپا با برخورداری از سیستم امنیتی نسل پنجم (5G)، تاکید بسیاری بر این سیستم برای سیاست گسترده تر امنیت سایبری اش دارد، اما اسپانیا تا به امروز از اعمال محدودیت های سخت بر شرکت های پرخطر خودداری نموده است.

https://www.politico.eu/article/the-race-to-host-the-eus-cyber-competence-center/

منبع: ایرنا
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1749

به "خبرنگاران رقابت 7 شهر برای میزبانی مرکز جدید سایبری اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رقابت 7 شهر برای میزبانی مرکز جدید سایبری اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید