3 زمان برای شروع سال تحصیلی دانشگاه آزاد ، شهریه کم می گردد؟ ، نحوه برگزاری کلاس ها؛ حضوری یا مجازی؟

به گزارش سبزوار امروز، مسئولان دانشگاه آزاد با توجه به شرایط شیوع کرونا درباره زمان شروع کلاس های این دانشگاه و نحوه آموزش توضیحاتی ارائه دادند.

3 زمان برای شروع سال تحصیلی دانشگاه آزاد ، شهریه کم می گردد؟ ، نحوه برگزاری کلاس ها؛ حضوری یا مجازی؟

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، حیدری سخنگوی دانشگاه آزاد درباره زمان آغاز سال تحصیلی در دانشگاه آزاد شرح داد و گفت: سال تحصیلی جدید برای دانشجویان سنواتی دانشگاه از 15 شهریور ماه آغاز می گردد. دانشجویان جدیدالورود نیز به دو دسته تقسیم می شوند نخست آن هایی که بدون کنکور در دانشگاه آزاد ثبت نام نموده اند که این افراد تا هفتم مهرماه برای ثبت نام فرصت دارند و پس از آن مدارک و سابقه علمی آنها آنالیز خواهد شد. چند روز بعد نیز کلاس ها آغاز می گردد.

سخنگوی دانشگاه آزاد اضافه نمود: دسته دیگر آن هایی هستند که به وسیله کنکور در دانشگاه آزاد ثبت نام نموده اند که براساس اعلام سازمان سنجش قرار است اسامی پذیرفته شدگان تا 20 مهرماه به دانشگاه اعلام گردد. دانشگاه آزاد در مورد دانشجویان جدیدالورود با همه زیرنظام های آموزش عالی کشور هماهنگ است.

وی درباره چگونگی برگزاری کلاس ها در نیمسال جدید تحصیلی شرح داد: دانشگاه آزاد آمادگی کامل دارد که کلاس ها را چه به صورت مجازی و چه به صورت حضوری و نیمه حضوری برگزار کند. خوشبختانه تجربه خوبی از برگزاری آموزش مجازی در ترم قبل به دست آمد و دانشگاه آزاد سامانه LMS خود را بالا آورد که این سامانه قطعاً به افزایش کیفیت آموزش مجازی یاری خواهد نمود.

عوامل تاثیرگذار در کاهش شهریه دانشگاه آزاد

حیدری با اشاره به آخرین تصمیم گیری ها در مورد شهریه دانشجویان گفت: هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد با توجه به اینکه کرونا اشتغال خانواده ها را تحت الشعاع خود قرار داده و بسیاری از دانشجویان از محل درآمد خانواده، شهریه خود را می پردازند تصمیم گرفته است بحث شهریه (افزایش و یا کاهش) را به هیأت امنای استانی واگذار کند.

سخنگوی دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد در نیمسال جدید تحصیلی لزوماً افزایشی نیست، اضافه نمود: با توجه به شرایط موجود، ممکن است شهریه بعضی کدرشته ها کاهشی باشد یا بعضی دیگر ثابت بماند یا افزایش پیدا کند. در این خصوص هیأت امنای استانی براساس عوامل مختلفی مانند رشته، شهر، سطح درآمد خانوارها در منطقه تصمیم گیری خواهد نمود و میزان شهریه براساس این عوامل تعیین می گردد.

وی با اشاره به اینکه دفاع از انتها نامه ها در ترم جاری مثل ترم گذشته می تواند به صورت حضوری یا مجازی برگزار گردد، شرح داد: کلاس های عملی نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی و مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا به صورت حضوری برگزار خواهد شد. این کلاس ها که قبلاً با 15 دانشجو برگزار می شد به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی با 3 الی 5 نفر برگزار خواهد شد.

نحوه برگزاری کلاس های آموزشی دانشگاه آزاد

محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد، با اشاره به شرایط به وجود آمده در بحث آموزش گفت: طی چند ماه گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا مجبور به برگزاری مجازی کلاس ها شدیم. این موضوع ضایعه هایی به همراه داشت که برای برطرف آنها برنامه ریزی های ویژه ای داریم.

یکی از برنامه ها این است که ترم آینده، دانشجویان در گروه های پنج نفره حداقل 4 جلسه طی ترم تحصیلی در دانشگاه حضور داشته باشند و 12 جلسه دیگر به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار گردد، چراکه ارتباط دانشجو با استاد و دانشگاه باید حفظ گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1569

به "3 زمان برای شروع سال تحصیلی دانشگاه آزاد ، شهریه کم می گردد؟ ، نحوه برگزاری کلاس ها؛ حضوری یا مجازی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 زمان برای شروع سال تحصیلی دانشگاه آزاد ، شهریه کم می گردد؟ ، نحوه برگزاری کلاس ها؛ حضوری یا مجازی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید