تسریع در ثبت نام دانش آموزان و پشتیبانی شبکه شاد از اولویت های کاری است

به گزارش سبزوار امروز، قربانی با تاکید بر تسریع و اتمام فرایند ثبت نام دانش آموزان گفت:پشتیبانی شبکه دانش آموزی شاد و تشکیل کارگروه نظارت به منظور رصد و کنترل آمادگی مدارس برای بازگشایی و فرایند آموزش از مهم ترین اولویت های کاری است.

تسریع در ثبت نام دانش آموزان و پشتیبانی شبکه شاد از اولویت های کاری است

به گزارش خبرنگار از ، رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در نشست شورای معاونین استان که با دستور کار پیگیری برنامه های پروژه مهر و تمهید مقدمات برای بازگشایی مدارس برگزار شد، بر تسریع و اتمام فرایند ثبت نام دانش آموزان در پایه های ورودی، به ویژه پایه دهم و در مدارس نمونه دولتی و شاهد تاکید کرد.

او با اشاره به تداوم آموزش غیر حضوری دانش آموزان در سال تحصیلی تازه در بستر شبکه دانش آموزی شاد، خواستار تمهید مقدمات، مدیریت و پشتیبانی این شبکه در سطح استان شد و گفت: ضروری است یک نفر از کارشناسان خبره، توانمند و با تجربه به نام مسئول پیگیری اقدامات و برنامه های شبکه شاد انتخاب شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان افزود: همچنین باید با مدیریت اداره فناوری اطلاعات، در سطح استان و شهرستان ها و منطقه ها تیم پشتیبان متشکل از افراد مجرب، راهبری شبکه شاد را انجام و جوابگوی سوالات، ابهامات و نحوه عضویت و فعالیت دانش آموزان، معلمان و مدیران مدارس در این شبکه باشند.

قربانی یکی دیگر از اقدامات اولویت دار را تشکیل کارگروه نظارت و ارزیابی به منظور رصد و کنترل فعالیت های بازگشایی مدارس و در طول سال تحصیلی تازه به صورت مستقیم و غیر مستقیم نام کرد و گفت: بررسی آمادگی مدارس برای بازگشایی و پیگیری تداوم فرایند آموزش از مهم ترین وظایف کارگروه مربوطه است.

او با بیان اینکه در سطح استان باید برای کنترل اقدامات واحد های اداری و آموزشی، یک نفر به نام ناظر مشخص برای هر شهرستان و منطقه انتخاب شود، گفت: در سطح شهرستان ها و منطقه ها هم باید برای رصد و کنترل شرایط فعالیت هر چند مدرسه، یک نفر به نام ناظر مشخص انتخاب و اقدامات را گزارش نماید و مسائل و موانع بر طرف شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با تاکید بر پوشش کامل و برخورداری کلیه دانش آموزان در دوره های مختلف تحصیلی از فرصت برابر و دسترسی به آموزش، افزود: یکی دیگر از وظایف کارگروه نظارت و ارزیابی، رصد شرایط پوشش تحصیلی دانش آموزان، شناسایی دانش آموزان تارک و بازمانده و ثبت نام دانش آموزان در پایه های تحصیلی است.

قربانی به موضوع ساماندهی نیروی انسانی هم اشاره کرد و با تاکید بر مدیریت و سازماندهی نیروی انسانی به ویژه نیرو های تازه الاستخدام، گفت: با توجه به اقدامات اجرا شده در این راستا و مدیریت صحیح نیروی انسانی، خوشبختانه متقاضی و انتقال نسبت به سال های قبل کاهش پیدا کرده و در موضوع نیروی انسانی در سطح استان تعادل خوبی برقرار شده است.

در این نشست معاونین اداره کل و مسئولان کارگروه های پروژه مهر، گزارشی از آخرین اقدامات حوزه مربوطه ارائه و پیرامون برنامه های بازگشایی مدارس بحث و مصاحبه شد.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 شهریور 1400 بروزرسانی: 12 شهریور 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2155

به "تسریع در ثبت نام دانش آموزان و پشتیبانی شبکه شاد از اولویت های کاری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسریع در ثبت نام دانش آموزان و پشتیبانی شبکه شاد از اولویت های کاری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید