الگویی پیروز با ادغام آموزش و خدمات سلامت در ایران

به گزارش سبزوار امروز، مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت مطرح نمود: ادغام آموزش پزشکی و نظام ارائه خدمات سلامت به عنوان تجربه پیروز وزارت بهداشت برای ایفای رسالت اجتماعی در سطح دنیا مطرح است .

الگویی پیروز با ادغام آموزش و خدمات سلامت در ایران

امیر پاشا طباییان گفت: تعامل سازنده بین نظام های دانشگاهی و ارائه خدمات سلامت، تلفیق دو حوزه نظری و عملی برای تبادل تجارب و اندیشه های سازنده همه ذینفعان است .

وی اظهار کرد: ارزیابی و تضمین کیفیت، به عنوان مسیر طلایی برای ایفای نقش تاثیر گذار نظام های دانشگاهی برای حفظ هویت ملی و تحقق اهداف نظام سلامت لازم است .

طباییان بهره برداری هوشمندانه از تمامی منابع ملی و بین المللی را برای ارزیابی و تضمین کیفیت در نظام های دانشگاهی ضروری دانست و اضافه کرد: دانشگاه های علوم پزشکی، نظام های پویا و در حال تغییر می باشند که به وسیله عدالت محوری، بومی گزینی، مسئولیت پذیری و نوآوری، کار تیمی و هم افزایی؛ جوابگوی نظام سلامت هستند .

مشاور معاونت آموزشی وزارت بهداشت توضیح داد: در علوم پزشکی، بحث آموزش در کنار بالین قرار دارد و جوابگویی اجتماعی، یکی از ویژگی های مهم آن است .

وی با اشاره به تاریخچه ادغام آموزش پزشکی و ارائه خدمات سلامت در کشور، اضافه کرد: افزایش تعداد دانشکده ها و پذیرش تعداد دانشجویان پزشکی، تنوع رشته های پزشکی، ارتقاء جایگاه علمی و حرکت به سمت انجام پژوهش های کاربردی و ...؛ دستاورد های حاصل از این ادغام است .

طباییان خاطر نشان کرد: نمونه شاخص ادغام آموزش پزشکی و ارائه خدمات سلامت در دوران کووید شاهد بودیم که وزارت بهداشت با تمام قوا در سطوح مختلف، این بحران را مدیریت کرد .

خبرنگاران علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 آبان 1401 بروزرسانی: 23 آبان 1401 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2540

به "الگویی پیروز با ادغام آموزش و خدمات سلامت در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الگویی پیروز با ادغام آموزش و خدمات سلامت در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید