پیش بینی افزایش 30 درصدی مرسولات پستی لرستان در دومین نمایشگاه مجازی کتاب

به گزارش سبزوار امروز، به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، در لرستان، جلسه هماهنگی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و پست استان ویژه دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران پیش از ظهر امروز در اداره کل پست لرستان با حضور مدیر کل پست استان، معاون فنی این اداره کل، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، معاون فرهنگی، مطبوعات و رسانه و مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار گردید.

پیش بینی افزایش 30 درصدی مرسولات پستی لرستان در دومین نمایشگاه مجازی کتاب

در ابتدای این جلسه احمدحسین فتایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه اولین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران مورد استقبال خوبی نهاده شد اضافه نمود: سال جاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در تاریخ سوم تا دهم بهمن ماه برگزار می گردد.

وی اضافه نمود: سال گذشته استان لرستان با حضور سه ناشر در این نمایشگاه شرکت داشت که سال جاری طبق آمار و اطلاعات تکمیلی از خانه کتاب و ادبیات ایران تعداد ناشران به 7 ناشر در استان رسید که از این تعداد 5 ناشر از مرکز استان (هاویر، شاپورخواست، پریسک، قلم اعظم و پراکنده) و یک نشر از شهرستان بروجرد (پارس تاک) و یک نشر نیز از شهرستان کوهدشت (پیشوک) است.

فتایی با اشاره به افزایش تعداد ناشران گفت: با توجه به اینکه تعداد ناشران شرکت کننده در این دوره از نمایشگاه در سراسر کشور و نیز استان لرستان افزایش داشته و این امر باعث می گردد سفارش هایی از نقاط مختلف ایران ارسال و دریافت گردد؛ بنابراین زحمات کارکنان اداره پست نیز در این دوره بیشتر خواهد شد.

وی کتاب و کتاب خوانی را باعث توسعه فرهنگ استان و کشور دانست و اضافه نمود: باید ما و دیگر دستگاه های اجرایی متولی استان بستر های مناسب را برای کم کردن فاصله مردم با مطالعه، کتاب و ارتقای جایگاه کتاب، آگاهی و آگاهی بخشی فراهم کنیم.

در بخش دیگری از این جلسه محمد ناظری، مدیرکل پست لرستان ضمن بیان مقدمه ای در مورد شرایط پست استان اضافه نمود: در اواخر سال 98 با رسیدن به ایام کرونا شاید تنها زیرساخت دولتی و ابزاری که توانست در اختیار مردم قرار بگیرد پست بود و پست در زمره دستگاه های ضروری و خدمات رسان نهاده شد و دوشادوش همکاران حوزه بهداشت و درمان پای کار بود و با ترافیک کاری چند برابری روبرو شد.

وی ادامه داد: تغییر ماهیت مرسولات در دوران کرونا در ایران خیلی سریع رخ داد و افزایش سه برابری حجم مرسولات ارسالی باعث شد، بسیاری از همکاران ما به کرونا مبتلا شوند؛ اما این موارد هیچ کدام منع و محدودیتی برای ما به وجود نیاوردند و توانستیم خدمات را به مردم ارائه دهیم.

مدیرکل پست لرستان در شرح عملکرد اداره پست استان گفت: تحمل این مسائل و مسائل و ارائه خدمات به هموطنان از سوی همکاران ما، باعث شد که در مجموعه ارزیابی های ادارات پست کشور در مجموع 36 اداره کل پست استان ها و منطقه ها پستی تهران (در خاتمه سال 99) رتبه 4 کشوری را به دست آوردیم و بعلاوه در 9 ماهه سال 1400 در این ارزیابی که در هفته گذشته اعلام شده خوشبختانه لرستان بعد از یکی از منطقه ها تهران رتبه دوم را به دست آورده است.

وی اضافه نمود: مفتخریم در راستای مسئولیت اجتماعی و فرهنگی خود و در راستای پیوست های فرهنگی که موظف هستیم در کنار مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این دوره از نمایشگاه مجازی کتاب تهران، نیز همکاری های لازم را به عمل آوریم.

ناظری با اشاره به آمار نخستین دوره نمایشگاه مجازی گفت: سال گذشته یازده هزار و 641 فقره مرسوله نمایشگاه مجازی کتاب در استان ارسال شده است که از این تعداد 680 فقره مربوط به ناشران استان به سایر استان های کشور بود و ده هزار و 781 فقره مربوط به سایر ناشران کشور بوده که افراد جویای کتاب در استان لرستان خریداری نموده اند و خوشبختانه در سال گذشته یک مورد شکایت از تعهدات پستی ثبت نشده بود.

وی ادامه داد: پیش بینی می کنیم سال جاری با افزایش 30 درصدی حجم مرسولات در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران روبرو خواهیم شد و ان شاالله قریب 14 هزار کتاب در سطح استان به فروش برسد یا خریداری گردد. مرسولات در استان لرستان بین ساعت 8 صبح تا 11 از ناشران جمع آوری می گردد و هماهنگی های لازم با ناشران و روئسای شهرستان های مربوطه انجام خواهد شد.

مدیر کل پست لرستان در خاتمه گفت: پاشنه آشیل مسائل کشور ما مطالعه است و ما باید یاری کنیم سرانه مطالعه در استان افزایش پیدا کند. هر جا فرهنگ ارتقا پیدا کند، مطمئنا در همه حوزه های جامعه اتفاقات خوب و مثبتی رخ خواهد داد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2338

به "پیش بینی افزایش 30 درصدی مرسولات پستی لرستان در دومین نمایشگاه مجازی کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی افزایش 30 درصدی مرسولات پستی لرستان در دومین نمایشگاه مجازی کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید