پمپئو از تحریم دو دانشمند هسته ای ایران خبر داد

به گزارش سبزوار امروز، به گزارش خبرنگاران، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه در یک پیام توئیتری نوشت: امروز، من پایان معافیت تحریم ها برای [همکاری در] پروژه های مرتبط با برجام در ایران را که ظرف 60 روز اجرایی می شود، اعلام می کنم.

پمپئو از تحریم دو دانشمند هسته ای ایران خبر داد

وی در ادامه این پیام توئیتری مدعی شد: تشدید [فعالیت های هسته ای] مداوم ایران روشن کرد که این همکاری باید پایان پذیرد. تلاش های بیشتر برای زیاده طلبی هسته ای تنها باعث اِعمال فشار بیشتر بر رژیم خواهد شد.

وزیر خارجه آمریکا در پیامی دیگر که متعاقب این پیام منتشر شد، نوشت: من همچنین دو هدایت کننده اصلی برنامه غنی سازی هسته ای ایران را تحریم می کنم- مجید آقایی و امجد سازگار. دانشمندان ایرانی باید انتخاب کنند: یا یک فعالیت صلح آمیز خارج از حوزه اشاعه [تسلیحات هسته ای] را دنبال کنند یا خطر تحریم شدن را بپذیرند.

این در حالی است که روزنامه آمریکایی واشنگتن پست ساعاتی پیش در گزارشی اعلام کرد که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درصدد است تا معافیت های صادر شده برای همکاری های صلح آمیز هسته ای با ایران را تمدید نکند.

بر اساس اعلام این رسانه آمریکایی، برخی مقامات دولت کنونی آمریکا در این باره اعلام کرده اند که دولت ترامپ قصد دارد به سیاست صدور معافیت های تحریمی برای روسیه، چین و شرکت های اروپایی به منظور همکاری با برنامه هسته ای ایران پایان دهد.

به گزارش واشنگتن پُست، کارشناسان منع اشاعه هسته ای بر این باورند که صدور معافیت های مذکور انگیزه تهران برای افزایش سطح غنی سازی اورانیوم را کاهش داده و پنجره ای ارزشمند را برای کسب اطلاعات درباره برنامه هسته ای این کشور گشوده است.

روزنامه آمریکایی مذکور در ادامه می افزاید: مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و گروهی از سناتورهای جمهوریخواه به رهبری تام کاتن در راستای اعمال فشار علیه ایران و نیز از بین بردن بخش های باقیمانده از توافق هسته ای حاصله با ایران در دوران اوباما به دنبال حذف این معافیت ها بوده اند.

واشنگتن پُست در این باره اضافه کرد: در یک یادداشت داخلی وزارت خارجه آمریکا آمده است که پمپئو صدور معافیت های تحریمی برای پروژه های هسته ای مرتبط با برجام در ایران را متوقف خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1390

به "پمپئو از تحریم دو دانشمند هسته ای ایران خبر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپئو از تحریم دو دانشمند هسته ای ایران خبر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید