پشت پرده بعضی اظهارات اصولگرایان

به گزارش سبزوار امروز، ابراهیم رئیسی در یکی از تازه ترین صحبت های خود بیان کرد که ایران پیشرفت های بسیاری دارد که حتی نخبگان اطلاعات دقیقی از آن ها ندارند. سعید جلیلی هم مدعی شده بود که ایران در حال حاضر بالاترین و گسترده ترین روابط مالی را در سطح دنیا برقرار می نماید. این اظهارات واکنش های زیاد در سطح جامعه داشته است.

پشت پرده بعضی اظهارات اصولگرایان

اگر گوشهایتان را تیز نموده باشید این روزها از این دست اظهار نظرها در میان جریان اصولگرا کم نیست. سوالی که مطرح می گردد این است که علت این نوع بیانات چیست؟ آیا واقعا امور وجود دارند که حتی نخبگان جامعه از آن بی خبرند؟ محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا در تبادل نظر با خبرنگاران به این سوالات پاسخ می دهد.

در همین خصوص محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا در تبادل نظر با خبرنگاران بیان کرد: به عقیده من اظهار نظر هایی از این دست می تواند سه عامل داشته باشد. یکی این است که آقایان همچنان فکر می نمایند در فضای سیاسی فعلی، رجز خوانی می تواند مفید و کاربردی باشد. به همین علت در چنین روز هایی آقایان رئیسی و جلیلی و به خصوص معاون اول رئیس جمهور، چنین ادعای عجیبی را مطرح می نمایند. یک حالت دیگری هم وجود دارد و این است که محتمل است برای این افراد ادراک سازی غلط انجام شده باشد.

وی توضیح داد: ادراک سازی به این معنی که اطلاعاتی که به این افراد داده اند غلط است و آن ها واقعا باور دارند که پیشرفت هایی در کشور اتفاق افتاده که نخبگان از آن ها بی اطلاع هستند و یا ایران بالاترین و گسترده ترین روابط مالی را در سطح دنیا برقرار می نماید من فکر می کنم که این احتمال هم وجود دارد که این آقایان بر اساس آمار ها و اطلاعات غلط، به اشتباه افتاده اند و اظهار نظراتشان هم ناشی از همین مسئله است.

او اضافه نمود: عامل سوم این است که من فکر می کنم برخی افراد مثل آقای سعید جلیلی تنها امیدشان برای زنده ماندن در عرصه سیاسی کشور را اظهار نظر می دانند. به هرحال افرادی که در لایه های ابتدایی یا به طور کلی در نهاد های اجرایی و قانون گذار و اصلی نظام حضور ندارند، جز حرف زدن که کار دیگری نمی توانند انجام دهند تا دیده شوند. به همین علت به نظر من اگر آقای سعید جلیلی همچین حرفی نزند، چه بگوید؟ ایشان به هرحال در کوشش هستند که خودشان را حفظ نمایند و برای آنکه از عرصه خارج نشوند، همچین اظهار نظر هایی انجام می دهند. ضمن اینکه این قبیل اظهار نظر ها دقیقا ادعا هایی هستند که با تیپ فکری و شخصیتی آقای جلیلی همخوانی دارد.

این فعال سیاسی در مورد تبعات چنین ادعا ها و اظهار نظراتی گفت: به عقیده من اگر چنین رجزخوانی هایی از سوی یک مقام مسئول انجام گردد، تبعاتش این است که از یک سو خود این افراد در جامعه بی اعتبار می شوند و از سوی دیگر مجموعه ای که آن ها پرچمدارش هستند نزد مردم فاقد اعتبار و اعتماد می گردد. این دو فاکتور منجر به این می گردد که آن ها در ادامه فعالیتشان در عرصه سیاسی، با مسائل بسیاری روبرو شوند و حیات سیاسی آن ها کوتاه گردد. زیرا عملا آرام آرام مجموعه های زیر دست این افراد هم از او تبعیت خاصی نمی نمایند. ما نمونه های کمی از این دست افراد نداشتیم که امروز کاملا از سیاست کنار رفته اند.

مهاجری در انتها تاکید نمود: اما در کنار همه این هایی که اشاره کردم تصورم این است که ادعا های اخیر ناشی از دو عامل اول هستند. یعنی امثال آقایان رئیسی و سعید جلیلی و معاون اول رئیس جمهور از هر دو عامل رجزخوانی و ادراک سازی غلط رنج می برند. واقعیت این است که ادعا ها و اظهار نظر هایی از این دست نتیجه جوگیر شدن این افراد است که هم درگیر ادراک سازی های غلط و اطلاعات اشتباه هستند و هم همچنان باورشان این است که رجز خوانی ابزار مناسبی برای تبلیغات است.

منبع: فرارو
انتشار: 18 آبان 1401 بروزرسانی: 18 آبان 1401 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2538

به "پشت پرده بعضی اظهارات اصولگرایان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشت پرده بعضی اظهارات اصولگرایان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید