تاکید مجدد ارمنستان بر تداوم روابط با ایران

به گزارش سبزوار امروز، وزیر خارجه ارمنستان در دیدار با وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بر اهمیت روابط دوجانبه بین ایروان و تهران تاکید نمود.

تاکید مجدد ارمنستان بر تداوم روابط با ایران

با تور ارمنستان از کشور زیبای همسایه دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر امور خارجه ارمنستان روز آدینه با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش وبگاه نیوز آرمنیا به نقل بخش مطبوعاتی وزارت امور خارجه ارمنستان، زهراب منتساکانیان وزیر امور خارجه ارمنستان در این دیدار تاکید نمود که ایروان گفتمان سطح بالا و روابط محبت آمیز با ایران را بسیار مهم می داند.

ارمنستان از همسایگان شمالی ایران، بارها بر اهمیت روابط تجاری، سیاسی و مالی با ایران تاکید نموده به طوری که نیکل پاشینیان نخست وزیر این کشور چندی قبل در راس هیاتی بلند پایه به تهران سفر کرد و در زمینه توسعه روابط در حوزه های مختلف به ویژه روابط تجاری و مالی دو کشور با مقام های ارشد ایران به رایزنی پرداخت. (+)

به نوشته این وبگاه، در این دیدار بر نقش مهم جامعه ارامنه ایران به عنوان پل محکمی که دو ملت و کشور را متحد می نماید، تاکید شد.

بر اساس این گزارش، مناتساکانیان و ظریف در زمینه روابط محبت آمیز دو جانبه به گفت وگو پرداختند و به همین دلیل به اجلاس آینده اتحادیه مالی اوراسیا که ارمنستان میزبان آن خواهد بود، اشاره شد. قرار است حسن روحانی رئیس جمهور ایران در این رویداد شرکت کند. اعضای اتحادیه مالی اوراسیا را جمهوری ارمنستان ، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و روسیه شکل می دهند.

وزرای خارجه ارمنستان و ایران در این دیدار در خصوص مواضع خود در زمینه مسائل روز منطقه و دنیا گفت وگو نموده و بر تقویت صلح و امنیت بین المللی و منطقه ای تاکید نمودند.

وزیر خارجه ارمنستان چندی قبل در سخنانی ضمن تاکید بر اهمیت روابط سیاسی و مالی با ایران گفت، این روابط شرایط را برای ورود اتحادیه مالی اوراسیا به غرب آسیا مهیا کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیغام/م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 783

به "تاکید مجدد ارمنستان بر تداوم روابط با ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید مجدد ارمنستان بر تداوم روابط با ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید