واکنش چین به خروج نام جنبش اسلامی ترکستان شرقی از فهرست سازمان های تروریستی

به گزارش سبزوار امروز، چین در واکنش به تصمیم آمریکا مبنی بر خروج نام جنبش اسلامی ترکستان شرقی از فهرست سازمان های تروریستی، از آمریکا خواست اشتباه خود را فوری اصلاح و مانع همکاری بین المللی در مبارزه با تروریسم نشود.

واکنش چین به خروج نام جنبش اسلامی ترکستان شرقی از فهرست سازمان های تروریستی

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه از تصمیم این کشور برای خروج نام جنبش اسلامی ترکستان شرقی از فهرست سازمان تروریستی گفت .

وانگ ون بین سخنگوی وزارت خارجه چین روز آدینه ضمن ابراز ناخرسندی و مخالفت شدید چین با این اقدام آمریکا گفت: جنبش اسلامی ترکستان شرقی از سوی شورای امنیت سازمان ملل و جامعه دنیای به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شده که سال ها است به فعالیت های تروریستی دست می زند.

سخنگوی وزارت خارجه چین یادآورشد که این سازمان با ایجاد تلفات و خسارات سنگین، به شدت امنیت و ثبات چین و دیگر بخش های دنیا را تهدید می نماید.

جنبش استقلال ترکستان شرقی عبارتی است که به هواداران استقلال ترکستان شرقی در ناحیه ای که امروزه ناحیه خودمختار سین کیانگ چین نامیده می گردد اشاره دارد.

پکن معتقد است حزب اسلامی ترکستان شرقی یک جنبش تکفیری است که از نیروهای تندروی نژاد اویغور در غرب چین تشکیل شده است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1679

به "واکنش چین به خروج نام جنبش اسلامی ترکستان شرقی از فهرست سازمان های تروریستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش چین به خروج نام جنبش اسلامی ترکستان شرقی از فهرست سازمان های تروریستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید