چین آمریکا را به تهدید صلح و ثبات در تنگه تایوان متهم کرد

به گزارش سبزوار امروز، چین پس از آن که یک کشتی جنگی آمریکایی مجددا از تنگه تایوان عبور کرد، آمریکا را متهم به تهدید صلح و ثبات تنگه تایوان کرد.

چین آمریکا را به تهدید صلح و ثبات در تنگه تایوان متهم کرد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا اعلام داشت، ناو جنگی یو.اس.اس کرتیس ویلبور از کلاس آرلی برک و مجهز به موشکهای راهنمایی شونده روز سه شنبه مطابق با قوانین بین المللی ترانزیت معمول به وسیله تنگه تایوان انجام داده است.

این نیرو خاطر نشان کرد: عبور این کشتی از تنگه تایوان نشان دهنده تعهد آمریکا به یک منطقه هند-اقیانوسیه آزاد و باز است. ارتش آمریکا به انجام پرواز، کشتی رانی و عملیات در هر جایی که قوانین بین المللی اجازه دهند ادامه خواهد داد.

یک سخنگوی واحد فرماندهی حوزه شرقی ارتش چین با ابراز مخالفت شدید با این اقدام آمریکا که ضمناً بالا دریافت تنشها بین دو ابرقدرت صورت گرفت، آن را محکوم کرد.

او بیان داشت: اقدامات آمریکا سیگنالهایی غلط را به نیروهای استقلال طلب تایوان می فرستد، عمدا شرایط منطقه ای را مختل می سازد و صلح و ثبات را در سراسر تنگه تایوان به خطر می اندازد.

وی اضافه کرد، نیروهای چینی به رهگیری و رصد این کشتی در سراسر زمان سفر آن پرداختند.

وزارت دفاع تایوان اعلام داشت، کشتی آمریکایی به وسیله این تنگه در مسیری جنوبی رانده و شرایط عادی بوده است.

نیروی دریایی آمریکا چنین عملیاتهایی را تقریبا هر ما انجام میدهد.

آمریکا همچون بیشتر کشورها روابط دیپلماتیک رسمی با تایوان ندارد اما مهمترین حامین بین المللی و فروشنده عمده تسلیحات به آن است.

در یک سال گذشته تنش نظامی بین تایوان و پکن افزایش یافته و تایپه مکررا از این که چین نیروی هوایی خود را به منطقه دفاع هوایی تایوان فرستاده شکایت نموده است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 خرداد 1400 بروزرسانی: 13 خرداد 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2016

به "چین آمریکا را به تهدید صلح و ثبات در تنگه تایوان متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین آمریکا را به تهدید صلح و ثبات در تنگه تایوان متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید