اشتون کارتر از ناو هواپیمابر آمریکایی در دریای جنوبی چین دیدن می نماید

به گزارش سبزوار امروز، وزیر دفاع آمریکا میخواهد امروز پنج شنبه از ناو هواپیمابر این کشور در دریای جنوبی چین دیدن کند و این اقدام می تواند موجب تشدید تنش در روابط پکن و واشنگتن گردد.

اشتون کارتر از ناو هواپیمابر آمریکایی در دریای جنوبی چین دیدن می نماید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، مقام های آمریکایی تاکید نمودند: اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در نظر دارد همراه با هشام الدین حسین وزیر دفاع مالزی از ناو هواپیمابر تئودور روزولت در دریای جنوبی چین دیدن کند.

کارتر روز چهارشنبه پس از شرکت در نشست وزرای دفاع جنوب شرق آسیا در مالزی تاکید نمود: این ناو جنگی در حال اجرا عملیات عادی و معمول در دریای جنوبی چین است.

ملاقات اشتون کارتر از این ناو آمریکایی یک هفته پس از آن صورت می گیرد که ناو آمریکایی یو اس اس لاسن در نزدیکی جزایر مصنوعی چین در دریای جنوبی چین حرکت کرده و این اقدام با واکنش شدید پکن روبرو شده است.

چین اقدام ناو آمریکایی لاسن در حرکت در 12 مایلی جزایر مصنوعی دریای جنوبی چین را اقدامی تحریک آمیز ارزیابی کرده است ولی واشنگتن تاکید نموده است که این اقدام مطابق با قوانین بین المللی بوده است.

کارتر اضافه نمود: حضور ناو تئودور روزولت و ملاقات ما از آن نشانه تعهد آمریکا به برقراری توازن مجدد در آسیا و اهمیت منطقه آسیا اقیانوسیه برای آمریکا است.

چین ادعای مالکیت 90 درصد دریای جنوبی چین را مطرح کرده و سعی کرده است تا با ساخت جزایر مصنوعی این ادعای خود را تقویت بخشد.فیلیپین، تایوان، مالزی، برونئی و ویتنام نیز ادعای مالکیت بخشی از این دریا را مطرح کرده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1074

به "اشتون کارتر از ناو هواپیمابر آمریکایی در دریای جنوبی چین دیدن می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتون کارتر از ناو هواپیمابر آمریکایی در دریای جنوبی چین دیدن می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید