واکنش نیروهای حفتر به درخواست اتحادیه اروپا برای آتش بس انسانی در لیبی

به گزارش سبزوار امروز، نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر امروز (یک شنبه) رویکرد خود را نسبت به درخواست وزرای خارجه اتحادیه اروپا از دو طرف درگیر برای پایبندی به آتش بس انسانی و از سرگیری مذاکرات صلح اظهار داشت.

واکنش نیروهای حفتر به درخواست اتحادیه اروپا برای آتش بس انسانی در لیبی

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ارتش ملی لیبی اظهار داشت، این فراخوان باید به دولت وفاق ارسال گردد، نه به ارتش.

خالد المحجوب، از مسئولان نیروهای وابسته به ارتش ملی لیبی گفت: ارتش از هر نوع آتش بس انسانی حمایت می نماید اما مشکل همیشه در طرف مقابل یا همان دولت وفاق است. هنگامی که وزرای خارجه اتحادیه اروپا به آتش بس انسانی دعوت می کردند، شبه نظامیان مسلح تجاوزات خود علیه ملت لیبی را ادامه می دادند.

وی گفت: ما در اعلام و پایبندی به آتش بس مانعی نداریم اما باید طرف دیگر نیز به آن پایبند باشد که این امر دور از انتظار است زیرا آنها به عهد و پیمان خود متعهد نیستند.

بنا بر این گزارش، وزرای خارجه فرانسه، ایتالیا، آلمان و جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه در یک بیانیه مشترک از پیوستن خود به دعوت آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل برای اعلام آتش بس انسانی در لیبی طی ماه مبارک رمضان با توجه به شیوع کرونا خبر دادند.

در این بیانیه ضمن دعوت طرف های درگیر در لیبی به اعلام آتش بس انسانی از آنها خواسته شده تا بار دیگر مذاکرات صلح را از سر بگیرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1344

به "واکنش نیروهای حفتر به درخواست اتحادیه اروپا برای آتش بس انسانی در لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش نیروهای حفتر به درخواست اتحادیه اروپا برای آتش بس انسانی در لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید