تور اروپا ارزان: ماجراجویی در موناکو، شاهزاده نشین اروپا

به گزارش سبزوار امروز، ماجراجویی در موناکو

موناکو دومین کشور کوچک دنیا، کشوری ثروتمند و شاهزاده نشین در اروپا است.موناکو مقصد های کمی برای ماجراجویی در دل خود برای دنیاگردان و ماجراجویان ندارد.تا به حال ماجراجویی در یک فضای یک منطقه سلطنتی فکر نموده اید؟ دیدنی هایی از جنس زرق و برق، ماجراجویی در کاخ های سلطنتی، مونت کارلوی معروف و…. . بیایید با هم در خبرنگاران به یک سفر ماجراجویانه در موناکو به اتفاق هم برویم. با ما همراه باشید

تور اروپا ارزان: ماجراجویی در موناکو، شاهزاده نشین اروپا

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

موناکو

کشور موناکو، بعد از واتیکان دومین کشور کوچک دنیا محسوب می گردد. این کشور در ریوی یرا فرانسه و در مرکز آفرا-اوراسیا واقع شده است. سرزمین موناکو در حدود 38هزار نفر جمعیت دارد و به خاطروجود قوانین مالیاتی آزاد، مراکز تفریحی زیاد، آب و هوای مناسب و دلنشین و جاذبه های توریستی و ماجراجویی بسیار، به مقصد بسکمک از دنیاگردان ماجراجو و ثروتمندان دنیا تبدیل گشته است. مرکز این کشور موناکوویل است و زبان های رسمی آن فرانسوی و آلمانی است. واحد پولی آن یورو است و و بزرگترین شهر آن، مونت کارلو است. موناکو در دنیا یکی از کشورهایی است که از نظرمالی، بالاترین سرانه مالی را دارد. میانگین سن امید به زندگی مردم موناکو، 90 سال است و تنها 2 درصد آمار بیکاری دارد. جالب است بدانید که شعار ملی کشور موناکو، با کمک خدا است. موناکو کشوری است که علی رقم مساحت کمش، مملو از منطقه ها تماشای و زیبا برای هر مسافر وماجراجو است و سالانه 1.5 میلیون نفر توریست به خود جذب می نماید. شما با خرید بلیط و رزرو هتل خود از خبرنگاران می توانید به همه جای دنیا سفر کنید و ماجراجویی های منحصر به فرد خودتان را داشته باشید. ماجراجویی در موناکو به یک موضوع محدود نمی گردد و شما می توانید با عناوین مختلف در هر جایی که در آن موردی برای ماجراجویی چه فرهنگی، جاذبه های تاریخی و منطقه ها دینی و یا حتی تفریحی باشد، بروید و به اکتشاف وماجراجویی بپردازید. در ادامه به معرفی مقصد های ماجراجویی در موناکو برای شما می پردازیم و مروری بر آن ها می کنیم.

مونت کارلو

معروف ترین شهری که در موناکو وجود دارد و بسکمک از ما نام آن را در داستان های کمیک و فیلم های هالیوودی چون سری فیلم های جیمز باند شنیده ایم. این که این شهر را در بسکمک از فیلم های ماجراجویی می شناسیم، یکی از دلایلش شاید این باشد که این شهر حتی برای فیلم های سینمایی هم مقصدی جالب برای نشان دادن داستان های ماجراجویانه است. مونت کارلو در دماغه ای صخره ای واقع در شمال بندر موناکو قرار گرفته است. شهری متمول زندگی لوکس در آن شیوه زندگی مردم است. منطقه مونت کارلو به خاطر شرایط جوی مناسبی که دارد، زیبایی های خیره کننده ظبیعی زیادی دارد و چشم هر بیننده ای را به خود خیره می نماید. از تراس های طبیعی این شهر شما می توانید برترین منظره ها را از موناکو را در دید خود داشته باشید. مونت کارلو، در گروه بندی ثروتمند ترین منطقه ها موناکو، مقام اول را دارد و به همین دلیل هم افراد متمول برای اقامت در این شهر بسیار راغب هستند. خانه اپرای موناکو، خیابان لا کوستا (la Costa)، بلوار پرنس شارلوت در غرب و بلوار مولینز در انتهای جنوب غربی بلوار شارلوت، از تماشای های این شهر هستند. از مکان هایی که ماجراجویی و حضور در آن بسیار برای هر دنیاگردی می تواند جالب باتشد این است که در منطقه روچر (Le Rocher)، حضور داشته باشد. این شبه جزیره، محل قدیمی ترین پادشاهی دنیا، و محل استقرار قصر شاهزاده موناکو است. در سال 1297 خانواده اشرافی اهل جنوا ایتالیا به نام گیرمالدی، موناکو را تاسیس کردند.

این قعه، با معماری ایتالیایی، جنوایی ساخته شده است و به خاطر موقعیت قرار گیری اش، منظرهی کامل به همه محیط اطراف خود دارد و یکی از ارکان حفظ امنیت و دفاع در قرون وسطی به حساب می آمده است. این قلعه بارها بازسازی و ترمیم شده است و در حال حاضر تبدیل به قصری زیبا و مجلل به سبک فرانسوی شده است. شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که با وجود سکونت خاندان سلطنتی موناکو، چگونه این محل را می توان بازدید کرد؟ زمانی که پرچم روی برج برافراشته نیست، خانواده سلطنتی در قصر نیستد و بازدید از اتاق ای قصر حتی برای بازدیدکنندگان، آزاد است. در قصر، گالری ایتالیایی که نقاشی متعلق به قرن 15 را در خود دارد، اتاق آبی، اتاق چوبی مازارین که اتاق پادشاه است و به سبک امپراطوری و به همراه یک شومینه با سبک رنسانسی تزئین شده است را ببینید. بازدید از بنای یادبود پله های مرمری کارارا را که متعلق به قرن 17 میلادی است را از قلم نیاندازید.

باغ عجیب (Jardin Exotique)

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، آب و هوای موناکو بسیار معتدل و مناسب است و امکان هر پدیده طبیعی در آن وجود دارد. یکی از نمونه های طبیعی، باغ اکزوتیک است. به خاطر وجود آب و هوای مرطوب موناکو، بسکمک از گیاهان گرمسیری امکان رشد در این منطقه را دارند. این باغ در بخش مدرن فونتویله (Fontvieille ) و در خارج از منطقه تاریخی واقع شده است. این باغ عجیب و پر رمز وراز در صخره ای شیب دار و با دید دریای مدیترانه واقع شده است. این باغ در سال 1933 افتتاح شد و علاوه بر پوشش گیاهی و سبز بومی خود که زیبایی ویژه به این منطقه داده است از گونه های مهم و در حال انقراض آفریقایی و آمریکای لاتین، نگهداری می نماید.در این باغ می توان 7 هزار گونه گل و گیاه را دید . این باغ در حال توسعه است و به سمت کوهپایه ها، در حال بزرگ سازی است. از عجایب این باغ، غاری است که پر از استالاگمیت و استالاکتیت است. یکی از انواع ماجراجویی های علمی که می توان از این باغ انجام داد، آنالیز و کسب اطلاعات درباره دوران ماقبل تاریخ و تاریخ تمدن اولیه است.

موناکو گرند پریکس (Monaco Grand Prix )

اگر عاشق سرعت هستید و از هواداران دو آتشه و پروپا قرص مسابقات ماشین سواری هستید باید بدانید که یکی از مهم ترین مسابقات اتومبیل رانی فرمول یک دنیا که آن را با نام موناکو گرند پریکس می شناسند، در خیابان های موناکو برگزار می گردد. این مسابقات هر سال در فصل بهار از سال 1929، برگزار می گردد و شهرتی دنیای دارد و هر ساله هواداران بسیار زیادی را از سراسر دنیا برای تماشا این مسابقات و ماجراجویی در آن به این منطقه می کشاند.

منبع: الی گشت
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2410

به "تور اروپا ارزان: ماجراجویی در موناکو، شاهزاده نشین اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا ارزان: ماجراجویی در موناکو، شاهزاده نشین اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید