نقش صبحانه در یادگیری دانش آموزان فراتر از تصور ماست

به گزارش سبزوار امروز، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: نقش صبحانه در یادگیری دانش آموزان ابتدایی فراتر از تصور ماست.

نقش صبحانه در یادگیری دانش آموزان فراتر از تصور ماست

به گزارش خبرنگاران، دکتر امام بخش قائدی در مراسم نمادین صبحانه سالم در مدرسه شهید پرهیزکار مادوان علیا، به مناسبت روز جهانی غذا اضافه نمود: نقش صبحانه در یادگیری دانش آموزان ابتدایی فراتر از تصور بسیاری از ماست. متأسفانه امروزه بیش از نیمی از دانش آموزان قبل از رفتن به مدرسه صبحانه نمی خورند و این امر می تواند تأثیرهای منفی بسیاری بر رشد جسمی و ذهنی آن ها بگذارد.

وی اظهارکرد: بااینکه رشد کودک در دوران ابتدایی به اندازه دوران پس از تولد نیست، این رشد همچنان ادامه دارد و مقدمه ای برای دوران مهم سنی بعدی، یعنی ورود به نوجوانی و بلوغ، است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اعلام نمود: کودکی که تمامی شب را غذا نخورده است و بدون خوردن وعده صبحانه به مدرسه می رود، قند خون پایینی خواهد داشت، نه تنها به دلیل کمبود انرژی، ویتامین، املاح معدنی و غیره شرایط یادگیری را نخواهد داشت و زودتر هم خسته خواهد شد، فرایند رشد مغزی او هم مختل می گردد.

قائدی توضیح داد: کاهش حافظه، خستگی زودرس، عصبانیت و بی حوصلگی از جمله عوارض نخورد صبحانه است که والدین باید برای جذاب کردن کودک به مصرف صبحانه تنوع بیشتری به مواد غذایی وعده صبحانه بدهند.

وی ادامه داد: به مناسبت روز جهانی غذا حضور کارشناسان تغذیه جهت آموزش تغذیه صحیح و ایمنی مواد غذایی در سطح مدارس، ایجاد غرفه نمایشگاه صنایع غذایی در شهر یاسوج و توزیع پوستر و پمفلت های آموزشی در سطح مدارس استان از برنامه های این معاونت است.

به گزارش خبرنگاران، مراسم نمادین برنامه صبحانه کامل به همت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به مناسبت روز جهانی غذا برای دانش آموزان مدرسه ابتدایی شهید پرهیزکار واقع در منطقه مادوان علیا شهرستان بویراحمد برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 868

به "نقش صبحانه در یادگیری دانش آموزان فراتر از تصور ماست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش صبحانه در یادگیری دانش آموزان فراتر از تصور ماست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید