نخستین جراحی ناباروری میکروتسه

به گزارش سبزوار امروز، نخستین جراحی میکروتسه که یکی از تازه ترین روش ها برای درمان ناباروری است در مرکز درمانی تخصصی ناباروری فاطمه الزهرا(س) بابل انجام شد.

نخستین جراحی ناباروری میکروتسه

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از روابط عمومی مرکز درمانی تخصصی ناباروری فاطمه الزهرا(س) در استان مازندران، دکتر محمدرضا آقاجانی میر گفت: روش جراحی میکروتسه آخرین مدل جراحی در نوع خود است و برای بیمارانی که قبلا هیچ شانسی برای فرزندآوری نداشتند، انجام می گردد.

وی اضافه کرد: روش جراحی میکروتسه برای اولین بار در بابل در مرکز درمانی تخصصی ناباروری فاطمه الزهرا(س) انجام شد و روش جراحی فوق برای کشف وجود اسپرم در مردانی که بیضه های کوچک و عمدتا اشکالات کروموزومی و ژنتیکی دارند و از شانس پایئنی برای داشتن اسپرم برخوردارند، انجام می گردد.

دکتر محمدرضا آقاجانی میر اعلام کرد: مردان فاقد اسپرم در نمونه سِمِن (semen) اسپرمی ندارد و عمدتا با اختلالات هورمونی با FSH بالا همراه هستند.

متخصص ارورولوژی دانشگاه علوم پزشکی بابل توضیح داد: 15% افرد فوق می توانند در هنگام وجود اسپرم با ارزیابی کاریوتایپ و آنالیز های ژنتیکی کاندید میکرو اینجکشن شوند.

این متخصص گفت: حتی در موارد شدید نارسائی بیضه مادرزادی یا اکتسابی مانند سندرم سرتولی فاقد اسپرم بعد از کموتراپی و رادیوتراپی و نوع غیرموزائیک سندرم کلاین فلتراسپرم با میکروتسه اسپرم ممکن است یافت گردد و بارداری و تولد زنده فراهم گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1113

به "نخستین جراحی ناباروری میکروتسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین جراحی ناباروری میکروتسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید