انجام موفقیت آمیز پیوند قلب انتقالی از تبریز به تهران

به گزارش سبزوار امروز، رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت از انتقال هوایی قلب اهدایی از تبریز به تهران و انجام موفقیت آمیز عمل پیوند در بیمارستان امام (ره)، خبر داد.

انجام موفقیت آمیز پیوند قلب انتقالی از تبریز به تهران

به گزارش خبرنگاران به نقل از وبدا، دکتر امیرحسام علیرضایی با بیان این مطلب اضافه نمود: قلب یک جوان قهرمان 20 ساله تبریزی به نام هادی شجاعی بعد از تایید مرگ مغزی با موافقت خانواده، به یک بیمار در صف پیوند در تهران اهدا شد.

او اضافه نمود: این قلب به صورت هوایی از تبریز به تهران منتقل شد و در بیمارستان امام (ره) با موفقیت پیوند زده شد.

دکتر علیرضایی گفت: انتقال هوایی این قلب پیوندی از تبریز به تهران و با هماهنگی مناسب بین بخشی مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت و همکاری سازمان اورژانس کشور، اورژانس هوایی و آشیانه جمهوری اسلامی ایران، واحدهای فراهم آوری دانشگاه های علوم پزشکی تبریز و تهران با موفقیت صورت گرفت.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت ادامه داد: بر اساس هماهنگی های به عمل آمده از سوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت، قلب این فرد مرگ مغزی پس از اعلام رضایت خانواده و فراهم آوری، به صورت هوایی به بیمارستان امام (ره) تهران ارسال و به خانمی 54 ساله با موفقیت پیوند زده شد.

دکتر علیرضایی ضمن تقدیر از این اقدام خداپسندانه اضافه نمود: کبد و دو کلیه فرد اهداکننده نیز در تبریز به بیماران نیازمند عضو، پیوند زده شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 مهر 1401 بروزرسانی: 17 مهر 1401 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2525

به "انجام موفقیت آمیز پیوند قلب انتقالی از تبریز به تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام موفقیت آمیز پیوند قلب انتقالی از تبریز به تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید