لیبی، حمله جنگنده های حفتر به فرودگاه طرابلس

به گزارش سبزوار امروز، اتاق عملیات آتشفشان خشم وابسته به نیروهای دولت وفاق ملی لیبی از حمله هوایی به فرودگاه بین المللی معیتیقه در حومه طرابلس خبرداد.

لیبی، حمله جنگنده های حفتر به فرودگاه طرابلس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اتاق عملیات خشم در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیسبوک نوشت: فرودگاه بین المللی معیتیقه واقع در شرق طرابلس امروز هدف حملات هوایی نهاده شد.

به نوشته رسانه های لیبی، اتاق عملیات خشم از میزان خسارت هایی احتمالی به این فرودگاه مسافربری گزارشی منتشر نکرد، اما دفتر تبلیغات جنگ وابسته به نیروهای ژنرال حفتر بیان کرد: جنگنده های ما امروز بخش های نظامی فرودگاه معیتیقه را بمباران کردند و اهداف مورد نظر را از بین بردند.

ادعای وجود ادوات و تاسیسات نظامی در فرودگاه معیتیقه در حالی مطرح می گردد که سازمان ملل طی بازرسی که در اگوست 2019 از این فرودگاه به عمل آورد، بیان کرد: فرودگاه معیتیقه فاقد هرگونه ادوات و تاسیسات نظامی است.

از فروردین ماه گذشته که نیروهای وابسته به حفتر به طرابلس حمله نموده اند، 22 بار فرودگاه معیتیقه هدف حملات موشکی و هوایی این نیروها نهاده شده است که جدیدترین آن شنبه گذشته بود.

فرودگاه مسافربری معیتیقه تنها فرودگاهی است که شهروندان لیبیایی می توانند از آن استفاده نمایند. بیماران ومجروحان لیبیایی از این فرودگاه به خارج اعزام می شوند. دارو و یاری های بشردوستانه در همین فرودگاه تخلیه می گردد.

بمباران فرودگاه های غیرنظامی نقض آشکار قوانین و مقررات بین المللی محسوب می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 753

به "لیبی، حمله جنگنده های حفتر به فرودگاه طرابلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی، حمله جنگنده های حفتر به فرودگاه طرابلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید