تور ارزان هند: پیش از سفر به هندوستان چه نکاتی را باید نکات بدانید

به گزارش سبزوار امروز، هندوستان، کشوری شلوغ، زیبا، راز آلود و فوق العاده و البته کمی گیج کننده است. پیش از سفر به هندوستان باید نکات مهمی را بدانید و خود را برای بازدید از جاذبه های گردشگری هندوستان، این کشور بزرگ و زیبا آماده کنید. امروز در مجله گردشگری خبرنگاران نکات مهمی از سفر به هندوستان را برای تان خواهیم گفت. اگر برای اولین بار است که قصد سفر به هندوستان را دارید، حتما این نکات را بخوانید. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

تور ارزان هند: پیش از سفر به هندوستان چه نکاتی را باید نکات بدانید

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور ارزان هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

در سفر به هندوستان راستا درست را انتخاب کنید

جاذبه های گردشگری هندوستان بی شماری است و تماشا همه آنها در طول یک سفر غیرممکن است. بهتر است به علایق تان توجه کنید و راستا خود را بر طبق آن تعیین نمائید. یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری هندوستان همان مثلث طلایی دهلی، آگرا و جایپور است که می توانید در عرض یک هفته آنها را ببینید. از دهلی آغاز کنید و به تماشا مکان هایی چون معبد همایون و قلعه سرخ بروید. سپس به آگرا بروید و از تاج محل معروف و قلعه آگرا بازدید کنید. جایپور یا شهر صورتی یکی دیگر از مکان هایی است که در این مثلث طلایی واقع شده است. پس از آن می توانید به دهلی بازگردید و در بازارهای سنتی و زیبای آن به گردش و خرید بپردازید. نکات سفر به هندوستان

اگر در پی تماشا مکان های مذهبی هستید، مطمئن باشید که آنها را در همه جای هندوستان می بینید. اما در شمال و مرکز هندوستان، تعداد معابد آنقدر زیاد است که در انتخاب دچار مشکل می شوید. معبد طلایی آرمیتسار، معبد سنگی خورشید ومعابد سفید و سنگی در راجستان و گوجارات از جمله این معابد هستند. از معابد جنوب هندوستان می توان از برج های یادمان گوپورام که نمونه های آن در هامپی و مادوری دیده می شوند نام برد.

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری هندوستان معماری اسلامی است که هواداران آن بناهای فوق العاده ای را در دهلی(جاذبه های گردشگری دهلی)، که خانه قلعه سرخ، مساجد و مناره ها هست می یابند. بعلاوه می توانند از شهر پیروزی یا فاتح پور سیکری، تاج محل در آگرا و قلعه های مغول ها نیز تماشا نمایند.

اگر به سواحل و دریا علاقه دارید، به برترین سواحل هندوستان سر بزنید. از سواحل کووالام و وارکالا در کرالا تماشا کنید. در کرالا می توانید قایق کرایه کنید و از گشت و گذار در آب های زیبای این مکان لذت ببرید. یکی دیگر از جاذبه های طبیعی گردشگری هندوستان دریاچه دال در کشمیر است که در آنجا از پنجره چوبی قایق می توانید شاهد کوهایی که از مه سر بیرون آورده اند باشید.

اگر هوادار حیات وحش هستید بهتر است از پارک های ملی ای مانند پارک ملی راجستان تماشا کنید. البته در سراسر هندوستان می توانید شاهد گونه های زیبای حیات وحش از جمله شیر،ببر، کرگدن، فیل و گونه های متنوع پرندگان باشید.

برای تماشا همه جاذبه های گردشگری هندوستان عجله نکنید

خیلی از مردم برای تماشا همه جاذبه های گردشگری هندوستان عجله زیادی دارند. اما برای اینکه برترین استفاده را از سفر خود ببرید، بهتر است روی چند جاذبه گردشگری که برای تان اهمیت دارد تمرکز کنید و از این مکان ها در آرامش بازدید کنید. بازدید از یک مکان تماشای در کمال آرامش خیلی بهتر از تماشا چند مکان درحالیکه عجله دارید است. زیرا وقت کافی برای لذت بردن از زیبایی های آنها ندارید.

از شلوغی ها به طبیعت پناه ببرید

هندوستان بیش از یک میلیارد نفر جمعیت دارد و بیشتر بخش های این کشور بسیار پرجمعیت و شلوغ هستند. زمانی که فستیوال هایی در شهرها برگزار می شوند شلوغی شهرها دوچندان می گردد. خوشبختانه هندوستان دارای طبیعت زیبایی است و به راحتی می توانید از شلوغی شهرها به طبیعت پناه ببرید. برای اینکه انرژی بیشتری برای ادامه سفر خود داشته باشید بهتر است چند روزی را در روستاها و شهرهای کوچک این کشور بگذرانید. سواحل کرالا و طبیعت زیبای کوه های هیمالایا ازجمله مکان هایی هستند که می توانید برای استراحت به آنجا سر بزنید. رایج ترین جشن های هند

برای حفظ سلامتی در سفر به هندوستان این موارد را رعایت کنید

هیچ کس دوست ندارد در سفر بیمار گردد مخصوصا اگر در یک سفر کوتاه مدت به سر می برد. پس رعایت این نکات برای حفظ سلامت شما در هندوستان ضروری است. هرگز از آب شهری هندوستان ننوشید و از غذاهایی که ممکن است با این آب شسته شده باشند دوری کنید. برای احتیاط بیشتر از خوردن بستنی، بخ، سالاد و میوه ای که خودتان پوست نگرفته اید خودداری کنید. فورا به سراغ غذاهای خیابانی نروید و اگر از این غذاها خریداری می کنید حتما از پاکیزگی آن اطمینان حاصل کنید. مطمئن شوید که آن غذا با مواد تازه طبخ می گردد یا مدتی طولانی در قفسه ها باقی می ماند. آنالیز کنید که آیا دکه ای که از آن غذا می خرید شلوغ است یا تنها مشتریان آن مگس ها هستند. بیشتر گردشگران در سفر به هندوستان گیاه خواری می نمایند که ایده بدی به نظر نمی رسد. زیرا گوشت آلوده بیشتر از سبزیجات خام به شما آسیب می زنند. به علاوه بیشتر مردم هند گیاه خوار هستند و غذاهای گیاهی خوشمزه ای در رستوران ها پیدا می گردد. به سراغ رستوران هایی بروید مردم محلی در آنجا حضور دارند زیرا این مسئله نشان می دهد آن مکان استانداردهای بهداشتی را دارند. مجله گردشگری خبرنگاران

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 25 آذر 1400 بروزرسانی: 25 آذر 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2265

به "تور ارزان هند: پیش از سفر به هندوستان چه نکاتی را باید نکات بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان هند: پیش از سفر به هندوستان چه نکاتی را باید نکات بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید