لزوم بهره گیری از ظرفیت پژوهشی دانشگاه ها و محققان بومی استان سمنان

به گزارش سبزوار امروز، خبرنگاران/سمنان معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان بر لزوم استفاده از ظرفیت های علمی و پژوهشی دانشگاه ها و محققان بومی این استان تاکید نمود و گفت: اجرای طرح های پژوهشی در استان سمنان کاربردی، دارای خروجی و تاثیرگذاری آن در مجموعه های کاری ملموس باشد.

لزوم بهره گیری از ظرفیت پژوهشی دانشگاه ها و محققان بومی استان سمنان

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

فاطمه منصوری در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری اظهار کرد: نقش پژوهش در تصمیم گیری ها، ایجاد راهکارها برای برطرف مسائل، شناخت مسایل و برطرف موانع کار در بخش های مختلف برجسته و غیرقابل انکار است.

وی گفت: پژوهش محوری ترین مسئله در انجام امور است که باید تمامی دستگاه های اجرایی و مسئولان نسبت به این اصل مهم توجه داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان با بیان اینکه، کشورهای توسعه یافته با تکیه بر رویکردهای پژوهشی به توسعه پایدار دست پیدا کردند، گفت: قدرت نهفته در فناوری برپایه محکم علمی و مهارت راسخ است و پژوهش در کشورهای توسعه یافته به مثابه بهترین ابزار برای رسیدن به هدف است.

منصوری توضیح داد: سال جاری در انجام طرح های پژوهشی در استان سمنان، اولویت در اتمام طرح های نیمه تمام است و در صورت احتیاج تامین اعتبار برای تکمیل این طرح ها انجام گردد.

وی گفت: در کنار اجرای طرح های پژوهشی برای هشت راهبرد توسعه استان سمنان طرح هایی مورد پژوهش قرار گیرد که دارای ارزش مالی و اجتماعی، ارزش علمی از نظر ارائه در مجامع ملی و بین المللی و نشریات معتبر علمی، دارای نوآوری، تناسب بودجه و زمان با نتایج حاصل از طرح، ارزش فعالیت از نظر ارتقاء و توانمندسازی منابع انسانی را داشته باشد.

منصوری در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست، خواهان جمع آوری بانک اطلاعاتی پژوهش های اجرا شده در سال های گذشته در استان سمنان شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان با بیان اینکه استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و محققان بومی استان در انجام طرح های پژوهشی مورد توجه باشد، گفت: طرح های پژوهشی قابل طرح برای سال های آینده، تکراری نباشد و دارای ارزش مالی و اجتماعی باشد.

منصوری اضافه نمود: نوآوری یکی از وظایف ذاتی این کارگروه در انجام طرح های پژوهشی است و تناسب بین بودجه و زمان اجرای طرح در پژوهش ها لحاظ گردد.

وی ادامه داد: آنالیز در اعضای کمیته آموزش، پژوهش، نوآوری و فناوری استان سمنان مورد توجه است و چنانچه احتیاج باشد برای اضافه شدن مدیران و مسئولان جدید در کارگروه تصمیم گیری می گردد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان توضیح داد: افزایش ارتباط بین دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان و بنیاد نخبگان و پارک های علم فناوری با صنعت و فراوری مورد توجه باشد و افزایش ارتباط بین این کارگروه با کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری به صورت جدی پیگیری گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1558

به "لزوم بهره گیری از ظرفیت پژوهشی دانشگاه ها و محققان بومی استان سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم بهره گیری از ظرفیت پژوهشی دانشگاه ها و محققان بومی استان سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید