آمادگی ایران برای همکاری با آفریقا در حوزه فناوری و مالی

به گزارش سبزوار امروز، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مراسم بزرگداشت روز آفریقا با حضور روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری و جمعی از سفرا و دیپلمات های آفریقایی مقیم ایران در مجموعه دیپلماتیک وزارت امور خارجه برگزار گردید.

آمادگی ایران برای همکاری با آفریقا در حوزه فناوری و مالی

روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری در این مراسم با اشاره به اینکه ملاقات با دوستان آفریقایی یادآور تلاش و پایداری ملت های آفریقایی برای گسستن زنجیر بیدادگری است، گفت: امروز آفریقا نماد پیشرفت خواهی و تکاپو برای دستیابی به فردایی بهتر است. 60 سال از موفقیت بزرگ بنانهادن سازمان وحدت آفریقا می گذرد و میراث داران این دستاورد ارزشمند، گرامیداشت آن را جشن گرفته اند.

وی اضافه کرد: ما امروز شاهد تلاش مدبرانه آفریقا برای رقم زدن دستاوردهای بزرگ هستیم که ایجاد منطقه تجارت آزاد قاره آفریقا یکی از آنها است. این منطقه با جمعیت یک میلیارد و دویست میلیون نفری خود نقشی بزرگ در تجارت جهانی آفریقا دارد.

دهقانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با توجه به پیشینه روابط خود با آفریقا خواستار ارتقای همکاری های مالی، علمی و فناورانه با این منطقه استراتژیک است، گفت: ما معتقدیم توانمندی ها و ظرفیت های ایران و آفریقا مکمل یکدیگر است و در پیشبرد اهداف مشترک می توانیم از فرصت های موجود بیش از پیش استفاده کنیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری، ادامه داد: به همین دلیل ستاد آفریقا دیربازی است به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شده تا با همکاری مشترک روابط ایران و آفریقا را تحکیم و تعمیق بخشد و بین نیازها و امکانات دو طرف رابطه ای متعادل و همسو برقرار کند.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همیشه به عنوان دوستی دیرینه در کنار ملت های آفریقایی ایستاده است، گفت: امروز که ایران به انواع فناوری های نو و پیشرفته در حوزه های مختلف نظیر کشاورزی، دارو، تجهیزات پزشکی، فناوری اطلاعات و ارتباطات دست یافته است می تواند شریکی پایدار و توانا برای آفریقا باشد.

دهقانی با اشاره به این نکته که با کمال افتخار تجربیات و دستاوردهای شرکت های دانش بنیان خود را در اختیار آفریقا قرار خواهیم داد؛ از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با دوستان آفریقایی در همه زمینه های مالی، فناوری و صنعتی شامل صنایع کوچک و میانه، معدن و زیر ساخت، تبادل استاد دانشجو و محقق، آموزش نیروی انسانی، گردشگری سلامت، خدمات پزشکی، کشاورزی و صنایع، آب، سدسازی، خدمات فنی و مهندسی نفت و گاز و دیگر زمینه های مشابه اطلاع داد.

وی تاکید نمود: جمهوری اسلامی ایران همچنانکه در گذشته در کنار آفریقا بوده است این همراهی را ادامه خواهد داد و سربلندی آفریقا را سربلندی خود می داند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 خرداد 1402 بروزرسانی: 10 خرداد 1402 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2626

به "آمادگی ایران برای همکاری با آفریقا در حوزه فناوری و مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی ایران برای همکاری با آفریقا در حوزه فناوری و مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید