همه چیز درمورد فستیوال های کانادا

به گزارش سبزوار امروز، کانادا کشوری با فرهنگ های مختلف است و همین موضوع سبب می گردد سالانه فستیوال های گوناگونی در این کشور برگزار گردد. از فستیوال های گاوچرانی گرفته تا رویدادهای فرهنگی، فستیوال های کانادا چه برای مردم محلی و چه گردشگران بسیار مجذوب کننده خواهند بود.

همه چیز درمورد فستیوال های کانادا

کانادایی ها در تمام طول سال، دلیلی برای جشن گرفتن دارند. بعضی از تعطیلات کانادا و فستیوال های پر انرژی اش، مانند کارناوال زمستانی کِبِک (Québec Winter Carnival) و وینتِرلود اتاوا (Ottawas winterlude) مردم را در فصل سرد زمستان سرگرم می نمایند. البته فصل تابستان از لحاظ برگزاری فستیوال های کانادا، شلوغ ترین فصل محسوب می گردد. در این فصل میلیون ها نفر در خیابان ها به دیدنی فستیوال هایی چون نمایش سوارکاری کَلگَری (Calgary Stampede) و کارناوال کارائیب اسکوشیابانک در تورنتو (Scotiabank Toronto Caribbean Carnival) می آیند. بهتر است تور کانادا در تاریخهایی نزدیک این فستیوال ها انتخاب کنید.

جشن نورها در ونکوور

بزرگ ترین رقابت آتش بازی در جهان، با نام Vancouver Celebration of Light یا جشن نورها در ونکوور، هر تابستان به مدت چند شب در ونکوور برگزار می گردد. جشن نورهای هوندا (Honda) چیزی بیشتر از هنر اغراق میز آتش بازی است. این فستیوال شامل کنسرت، غرفه های متنوع غذا، چالش های گوناگون و مسابقات مختلف است.

نمایش سوارکاری کلگری

یکی از بزرگ ترین فستیوال های کانادا و بزرگ ترین فستیوالِ فضای باز در جهان، فستیوال سوارکاری کَلگَری (The Calgary Stampede) است. این فستیوال هر سال بیش از یک میلیون نفر را به شهر کَلگَری می کشاند. نمایش سوارکاری کَلگَری هرسال در ماه جولای به مدت 10 روز برگزار می گردد. شهر زیبای کَلگَری دارای مردمی میهمان نواز و تنوع فرهنگی زیادی است. اگر به مدت یک ساعت به طرف خارج از شهر رانندگی کنید، به مکان های محبوبی چون کوه های راکی (Canadian Rockies)، بَنف (Banff) و جاسپر (Jasper) می رسید که فعالیت های سرگرم نماینده زیادی در انتظار شماست.

فستیوال محلی ادمونتون

فستیوال محلی ادمونتون (Edmonton Folk Festival) برای اولین بار در سال 1980 برگزار گردید. این فستیوال یکی از برترین فستیوال های محلی در جهان است. این فستیوال هر سال در ماه آگوست برگزار می گردد. برنامه های جالب و سرگرم نماینده ای در فستیوال محلی ادمونتون اجرا می گردد و قیمت بلیط های آن کاملا مناسب است. ادمونتون هم تنها دو ساعت با جاسپر و کوه های راکی فاصله دارد و می توانید در سفر خود به این شهر، سری هم به این دو جاذبه طبیعی بزنید.

فستیوال بین المللی فیلم تورنتو

فستیوال بین المللی فیلم تورنتو (Toronto International Film Festival) که با علامت اختصاری (TIFF) هم نمایش داده می گردد، یکی از بزرگ ترین جشنواره های سینمایی در جهان است. این جشنواره از لحاظ کیفیت در کنار جشنواره کَن (Cannes) و ساندَنس (Sundance) قرار می گیرد. فیلم های معروفی مانند هتل رواندا (Hotel Rwanda)، زیبای آمریکایی (American Beauty) و اندوه شدید (The Big Chill) ازجمله فیلم هایی هستند که در این فستیوال شرکت داشته اند. این فستیوال فیلم هر سال در ماه سپتامبر برگزار می گردد.

وینترلود

کانادایی ها حتی در دمای زیر صفر درجه و بارش زیاد برف هم جشن می گیرند و فستیوال های زمستانه خود را برگزار می نمایند. وینترلود اتاوا (Ottawas winterlude) یکی از همین فستیوال های زمستانه است. این فستیوال در روزهای آخر سه هفته اولِ ماه فوریه برگزار می گردد. در این فستیوال زمستانی شهر اتاوا، مردم می توانند به ساخت مجسمه های یخی، برف بازی، دیدنی کنسرت و اسکیت روی یخ در بزرگ ترین پیست اسکیت روی یخ در جهان بپردازند. مجسمه های یخی که با نورپردازی های رنگارنگ به نمایش گذاشته می شوند زیبایی خاصی به این فستیوال می بخشند.

جشن روز کانادا

جشن روز کانادا (Canada Day Celebration) که هرسال در اولین روز ماه جولای برگزار می گردد، مشابه جشن چهارم جولای در ایالات متحده است. جشن روز کانادا، روز گرمی داشتِ تاسیس کانادا به عنوان یک کشور مستقل است. مردم در این روز با لباس های قرمز و سفید به رنگ پرچم کانادا در خیابان ها ظاهر می شوند و به دیدنی آتش بازی و خوردن غذا و نوشیدنی می پردازند. این جشن در سراسر کشور کانادا برگزار می گردد اما اتاوا یکی از برترین جشن ها را برگزار می نماید.

فستیوال بین المللی موسیقی جاز

فستیوال بین المللی موسیقی جاز در مونترال (Montreal International Jazz Festival) هر سال در ماه های ژوئن یا جولای برگزار می گردد. در این فستیوال حدود 500 کنسرت موسیقی اجرا می گردد که بیشتر آن ها رایگان هستند. در این فستیوال بیش از 2000 موزیسین از بیش از 20 کشور جهان شرکت می نمایند. هر سال 2 میلیون نفر از هواداران موسیقی به شهر مونترال در استان کِبِک می آیند تا از دیدنی اجراهای مختلف موسیقیِ زیبای فستیوال جاز و هنرنمایی استعدادهای نو لذت ببرند. در این فستیوال منتظر دیدنی اجراهایی از نام های بزرگ در جهانی موسیقی باشید.

فستیوال جاست فور لف

از سال 1983، فستیوال کُمدی مونترال به نام جاست فور لَف (Just For Laugh)، مردم را برای تفریح و خندیدن به دور هم جمع می نماید. این فستیوال، هر سال در ماه جولای برگزار می گردد و از سال 1983 تا به امروز محبوبیت زیادی به دست آورده است. امروزه کُمدین های بزرگ جهان در این فستیوال شرکت می نمایند. افرادی که نمی توانند در فستیوال حضور داشته باشند می توانند به وسیله تلویزیون آن را دیدن نمایند.

فستیوال زمستانی کبک

مردم استان کِبک، پیش از شروع چله روزه یا لِنت (Lent)، طبق سنت های قدیمی برای خوردن غذا و نوشیدنی و خوش گذرانی، دور یکدیگر جمع می شدند. امروزه فستیوال زمستانی کِبک (Quebec Winter Festival)، بزرگ ترین فستیوال زمستانی در جهان است. این فستیوال هر سال از اواخر ماه ژانویه برگزار گردیده و تا اواسط ماه فوریه ادامه خواهد داشت. هیچ کدام از فستیوال های زمستانی در سراسر جهان با فستیوال زمستانی کِبک قابل مقایسه نیستند. رویدادهای زیادی در این فستیوال برگزار می گردد؛ از مسابقات مجسمه های یخی گرفته تا سورتمه سواری و کارنوال بزرگ لو بونوم (Le Bonhomme) که با همراهی یک آدم برفی بزرگ برگزار می گردد. این کارناوال درواقع جشنی برای یخ و برف است. افرادی که کمی ماجراجو تر از دیگران هستند، می توانند در برف شنا نمایند یا یک شب را در هتل یخی کِبک بمانند. قصر یخیِ میدان ژاک کارتیه (Jacques Cartier Square) یکی از سازه های یخیِ شگفت انگیز است که باید حتما در این فستیوال ببینید.

فستیوال بین المللی سلتیک کالرز

فستیوال بین المللی سِلتیک کالرز (Celtic Colours) هر سال در ماه اکتبر، به مدت 9 روز در جزیره زیبای کِیپ برِتون (Cape Breton) در نُوا اسکوشیا (Nova Scotia) برگزار می گردد. در این فستیوال فرهنگ و موسیقی اقوام سلتیک (Celtic) جشن گرفته شده که بزرگ ترین جشن سلتیک در آمریکای شمالی است.

جشنواره نهنگ های اقیانوس آرام

هر سال در فصل بهار، در اواخر ماه مارس و اوایل ماره آوریل، حداقل 21,000 نهنگ خاکستری از شبه جزیره باخا (Baja Peninsula) در مکزیک، خود را به سواحل غربی ونکوور می رسانند. گردشگران می توانند در تورهای دیدنی این نهنگ ها شرکت نمایند یا از ایستگاه دیدنی ویکانینیش (Wickaninnish) در پارک ملی پاسیفیک ریم (Pacific Rim) به دیدنی این نهنگ ها بنشینند.

فستیوال گل لاله

فستیوال گل لاله در اتاوا (Ottawa Tulip Festival) یکی دیگر فستیوال های معروف کانادا است. هر سال در ماه مِی، 3 میلیون گل لاله در مرکز کانادا می رویند. مردم می توانند در تورهای گردشگری این فستیوال شرکت نمایند تا شاهد منظره ها شگفت انگیزی باشند که این گل ها به وجود می آورند. رژه، آتش بازی و نمایش های موزیکال ازجمله برنامه های این فستیوال هستند. فستیوال گل لاله در اتاوا، بزرگ ترین فستیوال گل لاله در جهان است.

کارناوال کارائیب اسکوشیا بانک

یکی از فستیوال های معروف تورنتو به نام کاریبانا (Caribana) یکی از بزرگ ترین فستیوال های خیابانی در قاره آمریکا است. این فستیوال هر سال تابستان، بیش از 2 میلیون نفر را به خود جذب می نماید. اولین فستیوال کاریبانا هدیه ای به شهر تورنتو، از طرف جامعه کارائیبی در سال 1967 بود. از آن موقع تا به امروز این فستیوال به یکی از بزرگ ترین جشن های موزیکال کانادا تبدیل شده است. در هفته اول آگوست، رژه های بزرگی با لباس های رنگارنگ و موسیقی پرانرژی کارائیبی در خیابان های تورنتو برگزار می گردد.

فستیوال اکتبر کیچنر واترلو

گردشگرانی که به کانادا سفر می نمایند، می توانند در قلب اونتاریو، در یکی از بزرگ ترین فستیوال های ماه اکتبر یا اکتبِرفِست (Octoberfest) در آمریکای شمالی شرکت نمایند. این فستیوال فرهنگ و آداب و رسوم آلمان را به نمایش می گذارد. در فستیوال اکتبر می توانید حال و هوای شهر مونیخ را در زمان برگزاری این فستیوال حس کنید. غذاها و نوشیدنی های آلمانی و بعلاوه نمایش با لباس های سنتی آلمانی از ویژگی های این جشن هستند. این جشن در روز شکرگزاری کانادا، از تلویزیون های این کشور پخش می گردد.

رژه نور در تورنتو

رژه نور (Cavalcade of Lights) در اواخر ماه اکتبر با قرار دادن بیش از 100,000 چراغ بر روی یک درخت کریسمس بزرگ الجثه در تورنتو برگزار می گردد. این درخت در میدان ناتان فیلیپ (Nathan Philip Square) قرار داده می گردد. این فستیوال یکی از بزرگ ترین نمایش های نورپردازی در سراسر کانادا است. میدان ناتان فیلیپ درواقع قلب این فستیوال و میزبان نمایش های موزیکال، آتش بازی و اسکی روی یخ خواهد بود.

فولکلوراما

فولکلوراما (Folklorama) نماد مهمی از کانادا به عنوان یک جامعه چندفرهنگی است. مردم کانادا از سراسر این کشور در این فستیوال شرکت می نمایند تا آداب و رسوم محلی، موسیقی، فرهنگ و غذاهای محلی خود را به نمایش بگذراند.

کی دیز

یکی از فستیوال های معروف کانادا کِی دِیز (K-Days) نام دارد. این فستیوال هر سال به مدت 10 روز در ادمونتون برگزار می گردد. موسیقی، غذاهای خوشمزه و ماجراجویی بخش هایی از این فستیوال هستند. کِی دِیز برای اولین بار در سال 1879 برگزار گردید و از آن موقع تا کنون محبوبیت زیادی به دست آورده است. این فستیوال در گذشته با نام کلوندایک دِیز (Klondike Days) شناخته می شد.

فستیوال آتش بازی مونترال

فستیوال آتش بازی مونترال (The Montreal Fireworks Festival) بزرگ ترین فستیوال آتش بازی در جهان است و بیش از 3 میلیون نفر برای دیدنی آتش بازی در این فستیوال شرکت می نمایند. حداقل 9 کمپانی همراه با بیش از 6000 وسایل آتش بازی برای رقابت در این فستیوال و بردنِ جایزه طلا، نقره یا برنز شرکت می نمایند. برای دیدنی آتش بازی از فاصله نزدیک می توانید بلیط تهیه نموده یا از مکان های نزدیک برگزاری آتش بازی آن را به صورت رایگان دیدن کنید.

انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2434

به "همه چیز درمورد فستیوال های کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "همه چیز درمورد فستیوال های کانادا" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درمورد فستیوال های کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید