راهنمای سفر به مونترآل، کانادا

به گزارش سبزوار امروز، مونترآل بزرگ ترین شهر استان کبک و دومین شهر بزرگ فرانسه زبان دنیا است. این شهر مجموعه ای از فرهنگ ها و ملت های گوناگون را در بر می گیرد. برای آشنایی بیشتر با مونترآل و جاذبه های گردشگری آن و نیز آشنایی با میانگین هزینه های سفر به این شهر با خبرنگاران همراه باشید.

راهنمای سفر به مونترآل، کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

مونترآل شهری زیبا با تاریخچه ای غنی است. گذشته طولانی و زیبای فرانسوی این شهر بخش مهمی از تاریخی ترین شهر کانادا را تشکیل داده است.

موزه ها و نگارخانه های متعدد، دومین باغ گیاه شناسی بزرگ جهان و پارک های دیدنی، هر ساله گردشگران زیادی را به این شهر می کشانند.

علاوه بر این ها، شهر قدیم مونترآل با آن ساختمان های قدیمی، بناهای تاریخی، کلوب های موسیقی و رستوران های مجلل، یکی از دیدنی ترین بخش های سفر به مونترآل خواهد بود. با استفاده از این راهنمای سفر می توانید سفر فراموش نشدنی خود به مونترآل را برنامه ریزی کنید.

هزینه های معمول

هزینه اقامت در هاستل ها

هزینه اقامت در هاستل ها از شبی 10 دلار کانادا آغاز می گردد و برای اتاق های خصوصی 65 دلار است. در این شهر امکانات اقامتی متعددی وجود دارد که شما با توجه به بودجه در نظر گرفته شده می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

هزینه اقامت در هتل های ارزان قیمت

مونترآل شهر گرانی است و قیمت هتل ها در آن بالا است حتی اقامت در هتل های ارزان قیمت نیز ممکن است برایتان نسبتا گران تمام شوند. یک اتاق یک تخته در هتلی ارزان در نزدیکی مرکز شهر شبی 40 دلار قیمت دارد. این مقدار برای اتاق های دوتخته 60 دلار است.

میانگین هزینه خورد و خوراک

یک وعده شام در رستوران به همراه نوشیدنی در حدود 40 دلار هزینه دارد. می توانید غذاخوری های ارزان تری نیز پیدا کنید که هر وعده غذای آنها در حدود 13 دلار است، البته اگر می خواهید غذای خوبی بخورید باید بیشتر بپردازید. اگر تصمیم دارید خودتان غذایتان را آماده کنید، هزینه تهیه مواد غذایی برای یک هفته بین 65 تا 100 دلار است.

هزینه های حمل ونقل و جابه جایی

بلیت های تک سفره مترو و اتوبوس 3.25 دلار هستند. اگر ده بلیت تهیه کنید در مجموع باید 26.50 دلار بپردازید. کارت های یک روزه و سه روزه گردشگری نیز وجود دارند که به ترتیب 10 و 18 دلار قیمت دارند و با این کارت ها امکان استفاده نامحدود از مترو و اتوبوس برای گردشگران در نظر گرفته شده است. بلیت های شبانه نیز وجود دارند که آنها نیز نامحدود و برای استفاده بین ساعت 6 بعدازظهر تا 5 صبح هستند و 5 دلار قیمت دارند. می توانید با پرداخت 25.50 دلار، بلیت های هفتگی نیز تهیه کنید.

نکته هایی برای صرفه جویی در هزینه ها

از تورهای پیاده روی بدون راهنما بهره ببرید

مونترآل شهری است که با پای پیاده می گردد به بسیاری از دیدنی های آن سر زد. این تورهای پیاده روی نیز یکی از روش های ارزان برای بازدید از جاذبه های گردشگری مونترآل هستند. اگر دوست دارید بیشتر از مناظر لذت ببرید و درگیر شلوغی و همهمه گردشگران نشوید از کنار کانال Lachine پیاده روی کنید، مناظر طبیعی و ساختمان های تاریخی اطراف، بسیار دیدنی هستند.

از موزه های هنری بازدید کنید

موزه هنر معاصر، چهارشنبه از ساعت 5 تا 9 بعدازظهر نیم بها است. در روزهای دیگر بلیت آن 14 دلار و برای دانش آموزان 10 دلار است. مرکز طراحی دانشگاه مونترآل کبک آثار هنری متعددی از کبک کانادا و طراحان بین المللی را به نمایش می گذارد و ورودی آن رایگان است. از چهارشنبه تا یکشنبه در ساعت های 12 ظهر تا 6 بعدازظهر می توانید از این مرکز بازدید کنید. مرکز کانادایی معماری، پنجشنبه شب ها بعد از ساعت 5 و سی دقیقه بعدازظهر رایگان است و تا ساعت 9 شب آماده استقبال از گردشگران خواهد بود. در آخرین یکشنبه ماه مه، بیش از سی موزه درهای خود را به روی بازدیدنمایندگان می گشایند تا به طور رایگان از آنها بازدید نمایند. در این روز، شش خط اتوبوس، بازدیدنمایندگان را به رایگان بین موزه ها جابه جا می نمایند.

از بازارهای عمومی دیدن کنید

قدم زدن در این بازارها فرصت خوبی برای آشنایی با فرهنگ و سبک زندگی اهالی شهر از نزدیک است. به علاوه می توانید نوشیدنی های محلی و غذاهای ارزان و لذیذی در این بازارها پیدا کنید.

در زمستان از اسکیت روی یخ لذت ببرید

در پارک La Fontaine یک زمین اسکیت وجود دارد که استفاده از آن در زمستان رایگان است. در پارک های دیگر نیز زمین های مشابهی وجود دارند پارک هایی مانند Mont Royal و Jeanne-Mance و در Lac aux Castors، دریاچه Beaver و اسکله های بندر قدیمی مونترآل.

از تور رایگان تالار شهر بهره ببرید

از ماه مه تا اکتبر، تالار شهر تور رایگان 45 دقیقه ای به همراه راهنما را در اختیار گردشگران می گذارد.

ساندویچ های ارزان قیمت بخورید

غذاخوری های متعددی در مونترآل وجود دارند که ساندویچ های خود را با قیمت پایین تر از 8 دلار عرضه می نمایند.

جاذبه های گردشگری و دیدنی های مونترآل

از موزه هنرهای زیبا بازدید کنید

می توانید از این موزه که ورودی آن رایگان است دیدن کنید و با فرهنگ و هنر مونترآل بیشتر آشنا شوید. این مجموعه، انواع مختلفی از هنر را به نمایش می گذارد از جمله منسوجات. نمایشگاه های موقتی نیز در این موزه برپا می شوند که برخی از آنها هزینه ورودی دارند. هزینه آنها بین 12 تا 20 دلار متغیر است.

در پارک مونت رویال گردش کنید

اگر دوست دارید قدم بزنید، چند ساعتی تفریح کنید و با اهالی شهر گفت وگو کنید، این پارک بهترین مکان برای گذراندن چند ساعت در روز است. در ماه های گرم تابستانی این پارک بسیار شلوغ است و در گوشه و کنار آن مردم به بازی و تفریح و استراحت مشغول هستند. از ماه مه تا اکتبر، هر یکشنبه اهالی مونترآل در این پارک و اطراف ساختمان Sir George-Etienne جمع می شوند تا در جشنواره های گوناگون و فعالیت های تفریحی مختلف شرکت نمایند.

از تورهای پیاده روی شهر قدیم مونترآل بهره ببرید

بخش های قدیمی شهر مونترآل یکی از دیدنی ترین قسمت های شهر هستند. در این محله ها می توانید از موزه بازدید کنید، به نمایشگاه های مختلف سر بزنید و با تاریخ مونترآل بیشتر آشنا شوید.

از بازار Jean-Talon خرید کنید

این بازار، بزرگ ترین بازار شهر است که با صدها غرفه اش در مرکز محله Little Italy واقع شده است. در اطراف این میدان غرفه های کوچک و مغازه های متعددی وجود دارد که بهترین مکان برای خوردن غذا و خریدن مواد غذایی تازه هستند.

از تورهای نیم روزه دوچرخه سواری بهره ببرید

با پرداخت 70 دلار می توانید از تورهای سه ساعته دوچرخه سواری به همراه راهنما بهره ببرید و اطراف شهر را دور بزنید و از بسیاری از جاذبه های گدشگری دیدن کنید. این روش متفاوتی برای گشت وگذار در شهر و دیدن بیشتر قسمت های آن تنها در یک روز است.

از باغ گیاه شناسی بازدید کنید

دومین باغ گیاه شناسی بزرگ جهان در مونترآل واقع شده است. این باغ در سال 1931 افتتاح شده و بیش از ده گلخانه دیدنی دارد. این باغ یکی از جاذبه های گردشگری زیبا و ارزان برای علاقه مندان به گل ها و گیاهان است.

در پارک لافونتن (La Fontaine) گردش کنید

در این پارک می توانید والیبال ساحلی بازی کنید، در یکی از زمین های تنیس آن، تنیس بازی کنید و یا چند ساعتی را به استراحت و دیدن مردم بگذرانید. اجراهای نمایش رایگانی نیز در این پارک برگزار می گردد.

از محله Le Plateau دیدن کنید

در این محله می توانید از قدم زدن در خیابان های زیبا و دیدنی، غذاخوردن در رستوران های بی نظیر و خرید از فروشگاه های متعدد آن لذت ببرید. این منطقه یکی از پررفت و آمدترین قسمت های شهر است.

از مجموعه بیودوم (Biodome) دیدن کنید

این مجموعه که تنها نمونه از نوع خود در جهان است، 4 اکوسیستم زیبای موجود در آمریکای شمالی، جنوبی و مرکزی را به نمایش می گذارد. این مجموعه دینی در پارک المپیک Velodrome قرار گرفته است.

از اسکیت روی یخ لذت ببرید

در بندر قدیمی می توانید از تنها زمین اسکیت فضای باز مونترآل بهره ببرید. در این مجموعه کلاس اسکیت و کنسرت های شبانه نیز برگزار می گردد.

قایق سواری کنید

در مونترآل می توانید از تورهای قایق سواری متعدد بهره ببرید. یکی از این تورهای 45 دقیقه ای در بندرگاه برگزار می گردد. تور 90 دقیقه ای کانال Lachine نیز یکی دیگر از تورهایی است که می توانید از آنها لذت ببرید. تعداد مسافرانی که در تور همراه شما خواهند بود بیش از سی نفر هستند که بدون شک این تجربه لذت بخشی در سفر شما به مونترآل خواهد بود.

از میدان Place des Armes دیدن کنید

این میدان یکی از سه میدان اصلی شهر قدیم مونترآل است. بناهای متعددی از جمله کلیسای نتردام، اولین ساختمان بانک مونترآل، ساختمان New York Life و ساختمان Aldred در اطراف این میدان واقع شده اند. این میدان مکان مناسبی برای بازدید از چند بنای تاریخی است.

از St. Joesph Oratory دیدن کنید

این زیارتگاه یکی از پربازدیدترین مکان های زیارتی در تمام کانادا است. گنبد این مجموعه پس از کلیسای سنت پیتر در رم، بلندترین گنبد است که چشم انداز زیبایی دارد و بسیار زیبا و چشم نواز است.

منبع: Nomadicmatt

منبع: کجارو
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 695

به "راهنمای سفر به مونترآل، کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به مونترآل، کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید