عدم مشاهده بیمار مشکوک به گزیدگی پشه آئدس در بندرعباس

به گزارش سبزوار امروز، خبرنگاران/هرمزگان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تا به امروز بیمار مشکوک به گزیدگی با پشه آئدس به مراکز درمانی بندرعباس مراجعه نکرده است.

عدم مشاهده بیمار مشکوک به گزیدگی پشه آئدس در بندرعباس

دکتر فاطمه نوروزیان ظهر امروز (22 آذرماه) در جمع خبرنگاران، اضافه کرد: از زمان شناسایی پشه آئدس در بندرعباس تا به امروز بیمار مشکوک به گزیدگی با این پشه به مراکز درمانی استان مراجعه نکرده است.

وی بیان نمود: در حال حاضر مه پاشی در محلات قبل از مشاهده پشه متوقف شده است و پیرو دستور العمل ابلاغی از سوی وزرات بهداشت برای مقابله با تکثیر این پشه بهسازی محلات به نهادهای مربوطه از جمله شهرداری واگذار شده است.

نوروزیان با اشاره به این که کارشناسان بهداشت همچنان در حال آنالیز میدانی در شهر بندرعباس برای شناسایی این پشه هستند، اضافه کرد: پشه های بالغ باید از بین بروند و تا شعاع یک کیلومتری مکانی که پشه آنجا رویت شده ضدعفونی می گردد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان مطرح نمود: تنها راه مقابله با این حشره بهسازی محلات و سم پاشی محل مورد مشاهده این پشه است و پس از مشاهده قطعی پشه آئدس در یک نقطه ، ابتدا محل یاد شده بهسازی می گردد و پس از شناسایی محل تخم ریزی (تجمع لارو) نسبت به سمپاشی اقدام می گردد.

نوروزیان اظهار کرد: یکی از مناطقی که این پشه در آنجا زیست می نماید بشقاب های زیر گلدان و اطراف آن است که آب در آنجا می ماند، گیاه بامبو نیز محلی برای رشد این پشه است و نقاطی که آب کولر جمع می گردد نیز محل دیگری برای رشد و نمو این پشه خطرناک است.

وی با بیان اینکه طبق تحقیقات میدانی در حال حاضر جز شهرستان بندرعباس این پشه در نقطه دیگری ازاستان مشاهده نشده است، اظهار داشت: پشه آئدس سال گذشته در بندرلنگه مشاهده و به سرعت از بین برده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2308

به "عدم مشاهده بیمار مشکوک به گزیدگی پشه آئدس در بندرعباس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم مشاهده بیمار مشکوک به گزیدگی پشه آئدس در بندرعباس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید