شورای ایرانیان خارج از کشور ابزار سیاسی نیست، یاری 10 هزار پزشک ایرانی به اقتصاد کانادا

به گزارش سبزوار امروز، خبرنگاران: دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور گفت: مانند قبل، به ابزاری برای استفاده سیاسی دیگران تبدیل نمی شویم بلکه خدمت به مردم را دور از حاشیه ادامه می دهیم تا چتری حمایتی برای همه ایرانیان خارج از کشور باشیم.

شورای ایرانیان خارج از کشور ابزار سیاسی نیست، یاری 10 هزار پزشک ایرانی به اقتصاد کانادا

برای دریافت خدمات تور کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران از قم، سید جواد قوام شهیدی که در دیدار با مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و معاونان وی سخن می گفت، با اشاره به سابقه فعالیت شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، اظهار کرد: شورای عالی ایرانیان خارج از کشور مظلوم است و در عین حال فرزند خلفی نیز نبوده و به وظایف خود عمل ننموده است.

قوام شهیدی اضافه کرد: من ابتدا قصد ماندن در شورا را نداشتم و برای تهیه گزارش جامع و کامل مأمور شدم، ایده نخست این بود که شورا به داخل وزارت خارجه برود و من نیز به وزارت امور خارجه تعلق دارم اما پس از آنالیز و کند و کاو این شورا و فعالیت های آن، در این شورا ماندگار شدم.

دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور گفت: آمار دقیقی از حضور ایرانیان خارج از کشور در دست نیست اما برآورد ما حضور بین چهار میلیون و پانصد هزار تا 10 میلیون نفر در خارج از ایران بوده و رقم 5 میلیون نفر حداقل این تعداد است.

وی توضیح داد: ارزش ایرانیان خارج از کشور از چاه های نفت ایران کمتر نیست زیرا از لحاظ مادی، تکنیکی و تجربی در سطح بالایی هستند و سرمایه ای برای مملکت به شمار می روند که البته متفرق است.

قوام شهیدی اضافه کرد: پرفسور رضا، از ایرانیان مشهور و خوشنام که خارج از ایران زندگی می نماید، در سخنان جالبی گفته که ایرانیان خارج از کشور را از دائره محبت خود خارج نکنید زیرا دیگران ایشان را جذب می نمایند.

دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور گفت: رویه گذشته این سازمان را ادامه نمی دهیم و مانند قبل، به ابزاری برای استفاده سیاسی دیگران نیز تبدیل نمی شویم بلکه خدمت به مردم را دور از حاشیه ادامه می دهیم به شکلی که چتری حمایتی برای همه ایرانیان خارج از کشور باشیم.

وی اضافه کرد: ارزش اسناد هویتی ایران بالاست و نباید مورد بی مهری خارجی ها قرار گیرد زیرا ما از سابقه تمدنی و تاثیرگذاری خوبی برخوردار هستیم و فقط در یک مورد، یکی از دولمتردان کانادایی اظهار نموده است که به برکت حضور 10 هزار دکتر ایرانی در کانادا، فراوری ناخالص ملی این کشور، 3 درصد افزایش پیدا نموده است.

قوام شهیدی توضیح داد: این سرمایه انسانی اگر برای ایران فعالیت کند، قطعا نفع زیادی برای کشور در بر دارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 7 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 603

به "شورای ایرانیان خارج از کشور ابزار سیاسی نیست، یاری 10 هزار پزشک ایرانی به اقتصاد کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای ایرانیان خارج از کشور ابزار سیاسی نیست، یاری 10 هزار پزشک ایرانی به اقتصاد کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید