سهم خواهی احزاب سنی از الکاظمی

به گزارش سبزوار امروز، فارس نوشت: یک نماینده ائتلاف الفتح عراق از چانه زنی احزاب سنی عراق با مامور جدید تشکیل کابینه و مطالبه 6 کرسی وزارتی در دولت آینده اطلاع داد.

سهم خواهی احزاب سنی از الکاظمی

حنین القدو نماینده ائتلاف الفتح در مجلس عراق، از مطالبه احزاب سنی از مصطفی الکاظمی نخست وزیر مامور تشکیل کابینه عراق و دریافت سهم شش کرسی وزارتی در کابینه او طی مذاکرات جاری اطلاع داد.

وی در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه عراق توضیح داد: مذاکرات جاری میان فراکسیون های سیاسی و الکاظمی با پیچیدگی های بزرگی همراه شده که تشکیل دولت را سخت می نماید. فراکسیون های سنی، در قبال دادن رأی اعتماد به نخست وزیر مامور تشکیل کابینه، شش کرسی وزارتی مطالبه می نمایند. علاوه بر احزاب سنی، کُردها هم شروط تضعیف نماینده ای طرح می نمایند.

القدو توضیح داد: نخست وزیر مامور تشکیل کابینه عراق در حال حاضر با شروط و قید و بندهایی مشابه آنچه برای محمد توفیق علاوی روی داد و موجب انصراف او از نخست وزیری شد، روبرو است.

برهم صالح رئیس جمهور عراق پنجشنبه گذشته (9 آوریل)، بعد از آنکه احزاب سیاسی با نخست وزیری عدنان الزُرفی مخالفت کردند، الکاظمی، رئیس دستگاه اطلاعات عراق را مأمور تشکیل کابینه کرد. او باید ظرف یک ماه، اسامی وزرای کابینه را به مجلس تحویل دهد و رأی اعتماد گیرد.

وی در حال حاضر در حال مذاکره با گروه های سیاسی مختلف برای انتخاب اعضای کابینه خود است. بر اساس آخرین خبرها از مذاکره او با فراکسیون های شیعه، گفته می گردد که توافق شده، این فراکسیون ها به الکاظمی در تشکیل کابینه، اختیار تام دهند.

312 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1319

به "سهم خواهی احزاب سنی از الکاظمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم خواهی احزاب سنی از الکاظمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید