تور هند: دیپلماسی دیجیتال، راه نفوذ هند به کشورها

به گزارش سبزوار امروز، در حالی که چین برای توسعه کمربند و جاده با محدودیت های مالی و دیپلماتیک کشورهای شریک دست و پنجه نرم می نماید، هند با پیچ و مهره دیجیتال خود تحت نام استاندارد UPI QR، در حال ساختن پل های مفید برای آینده خود در دنیا است.

تور هند: دیپلماسی دیجیتال، راه نفوذ هند به کشورها

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از رویترز، 6 سال پیش زمانی که هند در حال توسعه زیرساخت پرداخت آنلاین خود برای انتقال پول بود، ناخواسته پایه یک ابتکار کمربند و جاده مبتنی بر فناوری را پایه گذاری کرد.

بدین ترتیب نارندرا مودی پاسخی ارزان به ولخرجی چند تریلیون دلاری چین در بنادر و خطوط لوله در تشدید نبرد برای نفوذ منطقه ای می دهد.

مودی،نخست وزیر هند مشتاق صادرات کالاهای دیجیتالی شبیه به UPI QR است.

هفته گذشته اعلام شد با مشارکت شرکت پرداخت ملی هند، سیستم پرداخت مالی UPI QR در نپال پیاده سازی می گردد.

سیستم پرداخت قابل تعامل هند، حرکت پول نقد را سرعت بخشیده، دامنه فرار از مالیات را کاهش داده و پیشرفت استارتاپ ها را آسان تر می نماید.

در واقع UPI زیربنای برنامه های ارسال پول است.

کاربران با UPI در سال 2021 بیش از 39 میلیارد تراکنش به ارزش 940 میلیارد دلار انجام دادند که یک سوم فراوری ناخالص داخلی هند است.

حرکت هند در تضاد آشکار با حرکت چین است.

رئیس جمهور شی در کوشش است تا زیرساخت های پاکستان تا سریلانکا را طبق برنامه کمربند و جاده جلو ببرد.

برنامه از 2013 آغاز شده و در برترین حالت تبدیل به کریدور حمل و نقل شده تا پایداری در روابط میان چین و سایر کشورها ایجاد کند.

وقتی این پروژه ها اشتباه پیش فرایند، پکن با دادن وام سنگین با شرایط مبهم کوشش می نماید تا از دیپلماسی تله بدهی استفاده کند، حتی اگر در ظاهر هم چنین نباشد.

اما پروژه هند هزینه اسمی فقط داشته و سود بیشتری دارد.

حتی کشورها می توانند بدون وابستگی به هند، زیرساخت دیجیتال خود را روی ریل متفاوت توسعه دهند.

مانجیت کریپالانی مدیر اندیشکده خارجی Gateway House می گوید UPI بخشی از یک انقلاب بزرگتر فی تک است که آخرین مایل خدمات دولتی را به مردم ارائه می نماید.

پذیرش استاندارد UPI QR منجر به کاهش هزینه مربوط به حواله های بین المللی می گردد.

طبق برآورد بانک جهانی هزینه ارسال پول بسیار بالابوده و به طور میانه 6.3 درصد معادل 13 دلار به ازای هر 200 دلار انتقال است.

اما روی UPI بین 1.4 تا 3 درصد است و ارقام بالاتر، درصد کمتری را دارند.

به هر حال چین در کوشش است تا پروژه های نفوذ خود را با ابزار مالی سیاسی با مشقت جلو ببرد، اما هند با سیستم پرداخت دیجیتال و سایر محصولات دیجیتالی خود، به راحتی برای خود پل موفقیت می سازد.

5656

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 خرداد 1401 بروزرسانی: 17 خرداد 1401 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2432

به "تور هند: دیپلماسی دیجیتال، راه نفوذ هند به کشورها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند: دیپلماسی دیجیتال، راه نفوذ هند به کشورها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید