دنبال حفر چاه کنار مقبره کوروش نیستیم

به گزارش سبزوار امروز، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به حواشی به وجودآمده در روزهای اخیر واکنش نشان داد و تاکید کرد: دنبال حفر چاه در کنار مقبره کوروش نیستیم.

دنبال حفر چاه کنار مقبره کوروش نیستیم

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سیدعزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه بازدید از نمایشگاه فناوری های نرم، صنایع فرهنگی و خلاق درباره حواشی اخیر گفت: ممکن است از یک سخنرانی کارشناسی دقیق، کسی استنباطی کند و تیتری بزند و بعضی آگاهانه و بعضی ناآگاهانه به آن بپردازند. آن چه برای ما مهم است حفظ میراث فرهنگی است، با همه قوت.

او اظهار کرد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پی حفر چاه در کنار مقبره کوروش نیست.

ضرغامی بیان نمود: حل مسائل مردم وظیفه ماست. مردم پاسارگاد 2500 سال است که از پاسارگاد و از مقبره کوروش حفاظت کرده اند. این مردم باارزش اند. مسأله اصلی ما مردم است. اگر ما به پاسارگاد به خاطر مدنیتی که شکل گرفته و جزو هویت ایرانیان محسوب می شود، بی اعتنا باشیم کار درستی انجام نداده ایم.

او همچنین گفت: در بازدیدی که از پاسارگاد داشتم شاهد اعتراضات مردم بودم که بسیاری از امور جاری شان دچار اختلال شده بود. ما باید مشکل مردم را حل کنیم. ان شاءالله وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تدبیر مسائل مردم را حل می کند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تأکید بر این که تحریف ماندنی نیست، گفت: ما در دولت با اولویت پاسارگاد اعتبار مصوب کردیم و در محل حاضر شدیم و نحوه هزینه کردن این اعتبارات را برای حفظ میراث فرهنگی توضیح دادیم.

ضرغامی در سفر استانی به فارس، پس از دیدن میراث جهانی پاسارگاد و گفت وگو با محلی ها، اظهار کرده بود: همه جای استان در خصوص ساخت وساز در بخش حریم ها دچار مشکل است، امروز مردم شهر پاسارگاد به خاطر مقبره کوروش و قوانین ما نمی توانند ساختمان دوطبقه بسازند، درست کشاورزی کنند، چاه بزنند، دکل بزنند. من باید این مشکل را حل کنم. یک میزان انقباض قوانین حریم ها را بردارم و انبساطی کنم. از جناب آقای رئیسی هم خواهش می کنم اجازه بدهند هم در شورای عالی انقلاب فرهنگی و هم در دولت این موضوع را با اولویت مطرح کنیم، چون این تصمیم یک تصمیم ویژه و مثل حرکت روی لبه تیغ است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2221

به "دنبال حفر چاه کنار مقبره کوروش نیستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنبال حفر چاه کنار مقبره کوروش نیستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید