خشم ترامپ از سئوال خبرنگار درباره نژادپرستی سیستماتیک در آمریکا، اشاره به تروریسم داخلی

به گزارش سبزوار امروز، رئیس جمهور آمریکا از سئوال یک خبرنگار درباره نژادپرستی سیستماتیک در این کشور به شدت برآشفته شده است.

خشم ترامپ از سئوال خبرنگار درباره نژادپرستی سیستماتیک در آمریکا، اشاره به تروریسم داخلی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از سئوال یک خبرنگار که از وی پرسید آیا تصور می کنید نژادپرستی سیستماتیک یک مشکل در ایالات متحده به شمار می رود؟، خشمگین شد و حاضر نشد پاسخ مستقیم و صریحی به این سئوال بدهد.

بر اساس این گزارش ترامپ در جریان کنفرانس خبری در شهر کنوشا واقع در ایالت ویسکانسین در پاسخ به سئوال این خبرنگار گفت: شما تنها به دنبال سوژه های مخالف هستید. ما باید درباره نوع خشونتی که در پورتلند و اینجا کنوشا و سایر شهرها با آن روبرو شده ایم، صحبت کنیم. این یک خشونت هولناک است.

ترامپ در ادامه حاضر نشد به این مساله اشاره کند که آیا وحشیگری و رفتار نژادپرستانه پلیس، سیستماتیک است یا نه. وی تنها گفت: ممکن است برخی نیروهای ناشایست در پلیس باشند و نیروهای پلیس به خاطر شغل و حرفه ای که دارند به شدت زیر فشار هستند.

وی ضمن بازدید از کنوشا گفت: این اعتراضات مسالمت آمیز نیست، بلکه واقعا تروریسم داخلی است.

ترامپ به جای وعده دادن به رسیدگی به خشونت پلیس علیه سیاهپوستان گفت: ما باید اظهارات خطرناک علیه پلیس را سرکوب کنیم. بدون کمک من، کنوشا نابود می شد.

شهر کنوشا از زمان شلیک یک مامور پلیس به سوی یاکوب بلیک شهروند سیاهپوست 29 ساله در برابر 3 کودکش، با اعتراضات خشونت آمیز گسترده ای روبرو شده است.

پلیس هیچ توضیح بیشتری درباره علت تیراندازی به سوی این سیاهپوست اعلام نکرده است. اداره پلیس ویسکانسین تنها اعلام کرده است که درباره این تیراندازی تحقیق خواهد کرد.

تصاویر منتشر شده در شبکه های مجازی نشان می دهد که این مرد سیاهپوست در حال رفتن به سوی یک خودرو بوده که 2 مامور پلیس به دنبال وی رفته و یکی از آنها چندین گلوله به سوی او شلیک کرده است.

پس از این حادثه تعداد زیادی از مردم در اعتراض به تیراندازی پلیس به سوی یک شهروند سیاهپوست تجمع و اعتراض کردند.

از زمان قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی توسط یک مامور پلیس سفیدپوست، اعتراضات علیه نژادپرستی و رفتارهای وحشیگرانه پلیس آمریکا در سراسر این کشور گسترش یافته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1571

به "خشم ترامپ از سئوال خبرنگار درباره نژادپرستی سیستماتیک در آمریکا، اشاره به تروریسم داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشم ترامپ از سئوال خبرنگار درباره نژادپرستی سیستماتیک در آمریکا، اشاره به تروریسم داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید