10 جشنواره شکوفه گیلاس در سال 2016

به گزارش سبزوار امروز، 10. استکهلم، سوئد

هر وقت در طول بهار به استکهلم سفر کردید، حتما به پارک Kungsträdgården سر بزنید. این پارک یکی از محبوب ترین نقاط مرکز سوئد است که مردم در آن با هم دیدار می نمایند و از یک روز تفریحی در فضای باز لذت می برند. تابستان ها رویدادها و کنسرت های متنوع فرهنگی در این مکان برگزار می گردد. بعلاوه در زمستان یک پیست اسکیت سواری گردشگران و مردم محلی را به خود جذب می نماید. در فصل بهار اما شاهد ریزش هزاران شکوفه گیلاس از درختان هستیم که زیبایی مسحورنماینده ای به این پارک می بخشند. پارک مورد بحث در هر زمان از سال برای بازدید مناسب است. مردم بسیاری در این مکان گرد هم آمده و سپس در رستوران ها و کافه های بیشمار اطراف آن با هم دیدار می نمایند.

10 جشنواره شکوفه گیلاس در سال 2016

9. ویلنیوس، لیتوانی

مرکز تاریخی کشور لیتوانی در فصل بهار به طرز ویژه ای زیبا به نظر می رسد، به گونه ای که مردم محلی به آن افتخار می نمایند. بعلاوه ساحل رودخانه نریس که در کنار گالری هنر ملی قرار گرفته است، مملو از شکوفه های صورتی گیلاس شده و از همین رو محبوب ترین نقطه برای تماشای این درختان محسوب می گردد. هوا در لیتوانی نسبت به دیگر کشورهای این فهرست سردتر است، بنابراین درختان گیلاس دیرتر شکوفه می دهند. به طو معمول از اواسط آوریل تا اوایل ماه مه می توان از تماشای شکوفه های صورتی رنگ در ویلنیوس لذت برد.

8. هیراشتراس (Heerstrasse)، بن، آلمان

هیراشتراس که با نام خیابان شکوفه گیلاس هم شناخته می گردد، پس از اینکه عکاسان اشتراک گذاری عکس های گرفته شده از درختان گیلاس این خیابان را آغاز کردند، به سرعت مشهور شد. بهار هر سال (معمولا در ماه آوریل) این خیابان در شهر بن آلمان مملو از این شکوفه های باشکوه صورتی رنگ می گردد. خیابان مورد اشاره در محله هیپ Nordstadt واقع در مرکز شهر قرار گرفته است و فاصله آن تا خانه مشهور بتهوون تنها 5 دقیقه پیاده روی است. علاوه بر این خیابان و مجذوب کنندهیت های شکوفه ای آن، خود شهر بن هم از زیبایی زیادی بهره می برد و به طور کلی مقصد جالبی به نظر می رسد.

7. آمستردام، هلند

می توان در سراسر مرکز هلند از تماشای شکوفه های گیلاس لذت برد، اما تعداد بیشتری از این درختان در پارک انگلیسی Amsterdamse Bos وجود دارد که هویت ویژه ای به آن بخشیده اند. این پارک حدود سه برابر از سنترال پارک (در نیویورک) بزرگ تر است! وجود همین ردیف های ساکورا از این مکان مقصدی رمانتیک در فصل بهار می سازد. گمان می رود جشنواره سال جاری از نهم آوریل برگزار گردد.

6. ونکوور، کانادا

ونکوور به عنوان یکی از امروزی ترین شهرهای کشور کانادا محسوب می گردد که همواره مکانی پر جنب و جوش و سرگرم نماینده است. تقریبا در تمام آوریل جشن های بهار به همراه رویدادها، نمایش ها، نمایشگاه های کالای ژاپنی و البته جشنواره شکوفه های ساکورا برگزار می گردد. فستیوال سال 2016 از 24 مارس تا 17 آوریل به طول خواهد انجامید.

5. لندن، انگلستان

مرکز دوست داشتنی انگلستان، پارک ها و باغ های بسیاری دارد، بنابراین می توانید در فصل بهار روی سفر به این کلانشهر حساب ویژه ای باز کنید. باغ های Kew و کنزینکتون، پارک های ریجنت و گرینویچ و بعلاوه خیابان های بیشمار این شهر به جشنی برای چشم ها تبدیل می شوند. البته گیاهان دیگری هم در این مکان ها وجود دارد، اما ساکورا در این فصل گل سرسبد همه آن ها به شمار می رود. ماه آوریل زمانی است که می توانید به تماشای شکوفه های گیلاس لندن بروید. با این وجود به علت فراوانی گیاهان زیبای دیگر، پارک ها و باغات این شهر در سراسر سال جاذبه های محبوبی محسوب می شوند.

4. نیویورک سیتی، ایالات متحده آمریکا

مگر می گردد صحبت از پارک و جشنواره شکوفه های گیلاس باشد اما نامی از نیویورک نبرد؟ دوتا از برترین مکان هایی که می توان برای تماشای ریزش شکوفه های صورتی رنگ ساکورا از آن ها نام برد، باغ گیاه شناسی بروکلین و سنترال پارک هستند. با این وجود، درختان ساکورا در جای جای شهر هم وجود دارند. در بروکلین رویدادهای متنوع ژاپنی درون باغ گیاه شناسی برگزار می گردد و بازدیدنمایندگان با پوشیدن لباس های سنتی ژاپن از شرکت در این رویدادهای مجذوب کننده لذت می برند. ساکوراهای نیویورک از اواسط تا اواخر آوریل یا حتی ماه مه مملو از شکوفه هستند.

3. جشنواره ملی شکوفه گیلاس، واشینگتن، ایالات متحده آمریکا

در سال 1912، مردم توکیو حدود 3,000 ساکورا به واشینگتن هدیه دادند. از آن وقت، بهار هر سال، با شکوفه های گیلاس که نماد شگفت انگیز فرهنگ ژاپنی است، جشن گرفته می گردد. اما این موضوع چیزی بیشتر از درختان زیبای گیلاس است. با برپایی رویدادهای فرهنگی متنوع، برنامه ها و نمایشگاه ها، از مردم برای شرکت در جشن دوستی دو ملت دعوت می گردد. در واقع این جشنواره بهانه ای برای نشان دادن صلح بین دو کشور است. سال جاری قرار است که هنرمندان، بازیگران و موسیقیدانان ژاپنی هنرشان را در طول برگزاری جشنوراه ارایه دهند و به سرگرم کردن عموم مردم بپردازند. بهار سال 2016 برترین زمان برای سفر به نیویورک و تجربه فرهنگ و سبک زندگی پر جنب و جوش این شهر است. به علاوه، درختان پر شکوفه بدون شک هیجان این سفر را دوچندان می نمایند و مناظری زیبا را برایتان فراهم خواهند کرد.

2. پارک چیدوری گافوچی، توکیو، ژاپن

بی شک تجربه جشنواره شکوفه گیلاس در هیچ کجای جهان مانند ژاپن ملموس نیست. پارک چیدوری گافوچی یکی از محبوب ترین و دوست داشتنی ترین نقاط توکیو برای تماشای ساکورا به شمار می رود. جهت پیاده روی که 260 درخت گیلاس کنار آن ردیف شده است، هرساله حدود یک میلیون بازدیدنماینده از سراسر جهان را به خود جذب می نماید. علاوه بر آن، قایق سواری در رودخانه و تماشای شکوفه های گیلاس از روی آب ایده بسیار خوب و سرگرم نماینده ای به شمار می رود. یادتان باشد پارک ذکر شده در این مدت مملو از جمعیت مشتاق است. برترین زمان برای بازدید از این پارک انتها مارس تا آغاز آوریل خواهد بود.

1. شهر چانگ وون، کره جنوبی

جشنواره شکوفه گیلاس Jinhae Gunhangje یکی از بزرگ ترین رویدادهای فرهنگی کشور کره جنوبی محسوب می گردد. در طول این رویداد حتی مارش و حرکات نظامی در خیابان ها هم اجرا خواهد شد، بنابراین از این جشنواره به عنوان رژه نظامی هم یاد می گردد. فستیوال مورد بحث از سال 1952 تا به امروز برگزار شده و هنوز هم هزاران محلی و توریست مشتاق تماشای درختان پر از شکوفه را به خود جذب می نماید. این جشن از اول تا دهم آوریل به طول می انجامد.

منبع: کجارو / placestoseeinyourlifetime.com / placestoseeinyourlifetime.com
انتشار: 28 دی 1400 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2301

به "10 جشنواره شکوفه گیلاس در سال 2016" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 جشنواره شکوفه گیلاس در سال 2016"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید