حضور ظریف در نشست وزرای خارجه کشورهای مرتبط با سقوط هواپیمای اوکراینی در مونیخ

به گزارش سبزوار امروز، وزیر خارجه ایران با حضور در نشست وزرای خارجه کشورهای مرتبط با سقوط هواپیمای اوکراینی، آمادگی تهران را برای همکاری با اوکراین به منظور انجام تحقیقات و حل و فصل حقوقی مسئله اظهار داشت.

حضور ظریف در نشست وزرای خارجه کشورهای مرتبط با سقوط هواپیمای اوکراینی در مونیخ

با ارزان ترین فصل تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در پنجاه و ششمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ در محل برگزاری این نشست حضور دارد، امروز (شنبه) در حاشیه نشست مزبور در جلسه وزرای خارجه کشورهای مرتبط با سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی شرکت کرد.

وزیر امور خارجه در این نشست ضمن گفتگو درباره چگونگی پیگیری ابعاد حقوقی و فنی موضوع، بر مسئولیت پذیری ایران در این زمینه و همچنین لزوم پرهیز از سیاسی شدن مسئله تاکید نمود.

ظریف در این نشست آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با اوکراین به منظور انجام تحقیقات و حل و فصل حقوقی مساله را مجددا گفت.

به گزارش فارس، وزیر خارجه ایران دیروز و امروز (آدینه و شنبه) نیز با نخست وزیر و وزیر خارجه کانادا و همچنین وزیر خارجه اوکراین در حاشیه نشست مونیخ ملاقات و در این باره گفتگو نموده بود.

وزرای خارجه ایران و اوکراین در ملاقات امروز در مونیخ در مورد هواپیمای اوکراینی و همچنین همکاری دو کشور در تحقیقات در این خصوص گفتگو کردند و کوشش برای التیام آلام بازماندگان این سانحه مورد تاکید طرفین بود.

در پی سقوط هواپیمای بوئینگ 737 متعلق به خطوط هوایی اوکراین بر اثر خطای انسانی که 18 دی ماه از تهران راهی کی یف بود، 176 سرنشین آن شامل اتباع ایران، سوئد، کانادا، افغانستان، اوکراین (خلبان و خدمه پرواز اوکراین) و انگلیس جان باختند.

محمدجواد ظریف همچنین روز گذشته در گفتگو با ان.بی.سی نیوز درباره جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی با بیان اینکه ایران برای استخراج اطلاعات از جعبه سیاه به نرم افزار، کابل ها و تجهیزات تخصصی از آمریکا یا دیگر کشورهای غربی احتیاج دارد، اضافه نمود: ما از آنها یاری خواسته ایم، چرا آمریکا یاریی به ما نکرد؟ این یک مسئله انسانی است. چرا آنها نرم افزار را به ما ندادند؟ چرا تخصص آن را به ما ندادند؟

وی با اشاره به باقی ماندن سوالات بسیاری درباره حادثه هواپیما، گفت: به همین دلیل است که ما بیش از هر کسی می خواهیم بدانیم چه چیزی داخل جعبه سیاه است، تا بفهمیم واقعا چه اتفاقی اتفاق افتاده است. فعلا که [جعبه سیاه] همینطوری آنجا است.

وزیر خارجه ایران در پاسخ به این سوال که آیا کسی در حال حاضر برای استخراج اطلاعات روی جعبه سیاه کار می نماید، گفت: نه، نه. ما تا ز مانی که همه طرف های ذی نفع حضور نداشته باشند، به جعبه سیاه دست نمی زنیم.(بیشتر بخوانید)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1159

به "حضور ظریف در نشست وزرای خارجه کشورهای مرتبط با سقوط هواپیمای اوکراینی در مونیخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور ظریف در نشست وزرای خارجه کشورهای مرتبط با سقوط هواپیمای اوکراینی در مونیخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید