ثبات منطقه تنها در چارچوب همکاری های منطقه ای قابل دسترس است

به گزارش سبزوار امروز، رئیس جمهور روابط ایران و قطر را محبت آمیز و برادرانه دانست و بر ضرورت کوشش در راستای توسعه و تحکیم مناسبات و همکاری های همه جانبه تهران-دوحه تاکید نمود.

ثبات منطقه تنها در چارچوب همکاری های منطقه ای قابل دسترس است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، حسن روحانی روز پنجشنبه در تماس تلفنی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر با وی، با تبریک عید سعید قربان به دولت و ملت قطر ابراز امیدواری کرد که این عید برای همه مسلمانان دنیا مبارک بوده و همگان بتوانند از برکات این عید عظیم استفاده نمایند.

رئیس جمهور روابط ایران و قطر به عنوان دو همسایه قدیمی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران ایران هیچ مانع و محدودیتی برای توسعه روابط و همکاری ها با قطر به عنوان کشور دوست و برادر ندارد.

روحانی اظهار امیدواری کرد تا با کوشش مسؤولان دو کشور در کمیسیون مشترک مالی ایران و قطر، شاهد توسعه و تحرک در همکاری ها و مناسبات مالی فی مابین بوده و در آینده نزدیک با بهبود شرایط اجلاس حضوری مسؤولان دو کشور برگزار گردد.

رئیس جمهور با اشاره به ضرورت توسعه روابط ایران و قطر با توجه به شرایط حساس منطقه، اظهار داشت: امنیت و ثبات منطقه تنها در چارچوب همکاری های منطقه ای قابل دسترس است و مطمئناً با گسترش همکاری ها می توانیم شرایط بهتری را برای منطقه به ارمغان بیاوریم.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی نیز در این گفتگوی تلفنی با تبریک متقابل عید سعید قربان به دولت ملت ایران ابراز امیدواری کرد این عید برای ملت های مسلمان دنیا همراه با خیر و برکت باشد.

امیر قطر با اشاره به ضرورت توسعه روابط و همکاری های مالی ایران و قطر، توضیح داد: توسعه مناسبات و همکاری ها با ایران همیشه برای قطر اهمیت داشته و امیدوارم با عبور از سختی ها و مسائل در راستای توسعه بیش از پیش و همه جانبه روابط دو کشور گام های بلندی برداشته گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1534

به "ثبات منطقه تنها در چارچوب همکاری های منطقه ای قابل دسترس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبات منطقه تنها در چارچوب همکاری های منطقه ای قابل دسترس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید