تکلیف 15 کشور برای اسکار بین المللی تعیین شد

به گزارش سبزوار امروز، با معرفی نمایندگان سینمای برزیل و بلغارستان، شمار کشورهایی که تا به امروز فیلم برگزیده خود برای رقابت در شاخه اسکار بین المللی را معرفی نموده اند به عدد 15 رسید.

تکلیف 15 کشور برای اسکار بین المللی تعیین شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسکرین، در ادامه معرفی نمایندگان کشورهای مختلف برای رقابت در شاخه برترین فیلم بین المللی نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار، برزیل فیلم مریخ یک به کارگردانی گابریل مارتینز و الجزایر نیز فیلم برادران ما به کارگردانی رشید بوشارب فیلمساز شناخته شده فرانسوی را برای حضور در این رویداد سینمایی انتخاب کردند.

فیلم مریخ یک روایتگر داستان خانواده ای سیاه پوست از طبقه میانه است که در پی انتخاب یک دولت راست گرا کوشش می نمایند همچنان امیدوار بمانند. این فیلم درام در جشنواره ساندنس به نمایش عایدی و نامزد جایزه بزرگ هیات داوران بخش سینمای دنیا شد و پس از آن در جشنواره های ترایبکا و سن سباستین نیز به روی پرده رفته است.

سینمیا برزیل تا به امروز با 52 فیلم در رقابت اسکار بین الملی حضور داشته اما هنوز پیروز به رسیدن به جمع نامزدهای نهایی این شاخه نشده است. برزیل در سال 2006 با فیلم سالی که پدر و مادرم به تعطیلات رفتند ساخته کائو همبورگر به لیست کوتاه اسکار بین المللی راه یافت.

  • تشویق 12 دقیقه ای یک فیلم در جشنواره ونیز
  • تصاویر | جنگ دنیای سوم و بی رویا از ایران در روز هشتم جشنواره ونیز | اکران پسر با بازی آنتونی هاپکینز
  • تشویق 6 دقیقه ای برای نهنگ | این بازیگر در صدر رقابت برای اسکار برترین بازیگر مرد سال جاری نهاده شد

سینمای الجزایر که با اولین حضور خود در جوایز اسکار در سال 1969 با فیلم زد از کوستا گاوراس پیروز به کسب اسکار برترین فیلم غیرانگلیسی زبان شد از آن موقع تا به امروز 21 فیلم دیگر را نیز به آموزشگاه ارسال نموده و سه بار دیگر نامزد کسب اسکار بین المللی شده و امیدوار است در اسکار 2023 با فیلم برادران ما به کارگردانی رشید بوشارب این پیروزیت را تکرار کند.

داستان فیلم برادران ما از ماجرای ماقعی مالیک اوسکین مرد جوانی الهام گرفته شده که در جریان تظاهرات دانشجویان در سال 1986 به وسیله پلیس کشته شد. در این فیلم بازیگران اصلی سینمای فرانسه ردا کاتب و سمیر گسمی در کنار رافائل پرسوناز حضور دارند.

تا به امروز کشورهای اروگوئه، تایوان، یوئیس، کره جنوبی، لهستان، پاناما، لتونی، ژاپن، ایرلند، آلمان، اکواردو، کانادا، بلغارستان، الجزایر و برزیل فیلم منتخب خود را برای اسکار 2023 معرفی نموده اند.

مهلت معرفی نمایندگان منتخب کشورها برای رقابت در شاخه برترین فیلم بین المللی اسکار 2023، تا سوم اکتبر 2022 (11 مهر ماه 1401) است و کمیته اسکار کشورها تا این تاریخ فرصت دارند نماینده رسمی سینمای خود را به آموزشگاه اعلام نمایند.

لیست نامزدهای اولیه شاخه برترین فیلم بین المللی جوایز اسکار شامل 15 فیلم در تاریخ 21 دسامبر 2022 (30 آذر) و 5 نامزدهای نهایی نیز روز 24 ژانویه 2023 (4 بهمن) معرفی می شوند.

مراسم نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز 12 مارس 2023 (21 اسفند) در تئاتر دالبی در هالیوود برگزار می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 شهریور 1401 بروزرسانی: 19 شهریور 1401 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2509

به "تکلیف 15 کشور برای اسکار بین المللی تعیین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکلیف 15 کشور برای اسکار بین المللی تعیین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید