تمهیدات لازم برای مقابله با آفت ملخ های مهاجم در گلستان

به گزارش سبزوار امروز، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: تمهیدات لازم برای مقابله با ملخ های مهاجم در گلستان اجرایی شده است.

تمهیدات لازم برای مقابله با آفت ملخ های مهاجم در گلستان

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از خبرنگاران، محمدرضا عباسی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گلستان، از آمادگی جهادکشاورزی استان برای مبارزه با هجوم ملخ ها در سطح استان اطلاع داد و گفت: رصد زمین های کشاورزی و کانون هایی که احتمال آلودگی دارند مورد آنالیز قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: تجهیزات و امکانات استان برای مقابله و پیشگیری از حمله احتمالی ملخ ها آماده شده و در این زمینه آموزش هایی به افراد مربوطه داده شده است، همچنین ماشین آلات مربوطه تجهیز شده اند.

عباسی ادامه داد: سال گذشته با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شده بود خسارتی از بابت حمله ملخ ها نداشتیم مگر در چند نقطه کوچک، سال جاری هم مرحله به مرحله در حال طی کردن فرآیند مبارزه با ملخ ها هستیم.

وی گفت: سال گذشته برای مقابله با هجوم ملخ ها 10 هزار هکتار از اراضی استان سم پاشی شد و در حال حاضر مراتع و مناطق کوهستانی در حال رصد هستند تا در صورت حرکت ملخ ها به سمت زمین های کشاورزی از خسارت های ناشی از آن ها جلوگیری گردد.

گفتنی است چندی پیش سرپرست وزارت جهاد کشاورزی از اختصاص 200 میلیارد ریال برای مبارزه با ملخ های مهاجم اطلاع داده بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1220

به "تمهیدات لازم برای مقابله با آفت ملخ های مهاجم در گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمهیدات لازم برای مقابله با آفت ملخ های مهاجم در گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید