تبادلات تجاری بین تهران و ایروان بیش از 43.5 درصد افزایش یافته است

به گزارش سبزوار امروز، امیرعبداللهیان گفت: حجم تبادل تجاری تهران و ایروان در مقایسه با سال گذشته بیش از 43.5 درصد افزایش یافته است.

تبادلات تجاری بین تهران و ایروان بیش از 43.5 درصد افزایش یافته است

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان در بدو ورود به ارمنستان گفت: به همراه وزیر محترم امور خارجه ارمنستان امروز در ایروان هستیم. طبعا از فرصت حضورمان برای مرور موضوعات مناسبات دوجانبه که در دستور کار دو کشور است، استفاده خواهیم کرد.

امیرعبداللهیان اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان هم موضوعات فراوانی را برای همکاری مشترک در این منطقه دارند، هم نگرانی های مشترکی دارند که برای یافتن راه چاره آن ها کوشش می کنیم. ما در این سفر و در مصاحبه هایی که خواهیم داشت در پی ترسیم راستا همکاری های بلندمدت بین دو کشور هستیم. پیش از این با همکاری وزیر امور خارجه ارمنستان به توافق رسیدیم و برای همکاری های بلندمدت، نقشه راه و سندی در جریان این سفر ترسیم خواهد شد.

وزیر خارجه کشورمان اضافه کرد: طبعا ما مخالف حضور بیگانگان در این منطقه هستیم؛ چه در آذربایجان، چه در ارمنستان. فرصتی است که موضوعات راهبردی همکاری های مشترک منطقه ای را یک بار دیگر در جریان این سفر با مقامات عالی رتبه ارمنستان و با همتای خودم مورد بحث آنالیز قرار بدهیم.

وی در خاتمه گفت: خرسندم که در یک سال گذشته در راستای تقویت سیاست همسایه محور بودن دولت تازه جمهوری اسلامی ایران، حجم تبادل تجاری تهران و ایروان در مقایسه با سال گذشته بیش از 43.5 درصد افزایش یافته که البته با توجه به ظرفیت های موجود این حجم هنوز نقطه نظر ما را تامین نکرده و ما امیدوار هستیم تا بتوانیم سطح بالاتری از تبادلات تجاری بین دو کشور را ببینیم.

خبرنگاران سیاسی سیاست خارجی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 مهر 1401 بروزرسانی: 28 مهر 1401 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2531

به "تبادلات تجاری بین تهران و ایروان بیش از 43.5 درصد افزایش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبادلات تجاری بین تهران و ایروان بیش از 43.5 درصد افزایش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید