چین از اظهار نظر در مورد همه پرسی کریمه خودداری کرد

به گزارش سبزوار امروز، خبرنگاران: معاون وزیر خارجه چین در حالی امروز دوشنبه خواهان حفظ آرامش و خویشتنداری در اوکراین شد که حاضر نشد در مورد برگزاری همه پرسی در شبه جزیره کریمه اظهار نظر کند.

چین از اظهار نظر در مورد همه پرسی کریمه خودداری کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، لی بائو دونگ معاون وزیر خارجه چین در جمع خبرنگاران تاکید نمود، راه چاره سیاسی تنها راهکار بحران اوکراین است. وی بار دیگر خواهان برقراری آرامش و خویشتنداری طرف های مختلف در اوکراین شد. اظهارات این مقام ارشد چینی در آستانه سفر ژی جین پینگ رئیس جمهوری چین به اروپا است. رئیس جمهوری چین میخواهد طی ماه جاری میلادی به کشورهای اروپایی سفر کند. نتایج همه پرسی کریمه نشان می دهد که بیش از 96 درصد مردم به جدایی این منطقه و پیوستن آن به روسیه رای مثبت داده اند.

بر اساس این گزارش، معاون وزیر خارجه چین اضافه کرد، ما به دقت شرایط و وضعیت اوکراین را زیر نظر داریم. ما امیدواریم که همه طرف ها خویشتنداری خود را حفظ نموده و از تشدید اوضاع در این کشور و منطقه کریمه خودداری نمایند. راهکار سیاسی و تبادل نظر تنها راه چاره حل و فصل بحران کریمه و اوکراین به شمار می رود.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا نیز در تبادل نظری تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هشدار داد که واشنگتن و سایر شرکای آن آماده اعمال تحریم های جدید و افزایش هزینه ها برای روسیه به خاطر دخالت در اوکراین هستند.

چین پیش از این مخالفت خود را با اعمال تحریم های مالی و سیاسی ضد مسکو اعلام نموده است. چین تاکنون تمایلی برای مشارکت جدی در خل و فصل بحران اوکراین نشان نداده است.

چین پیش از این بر موضع خود در مورد احترام به حق حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تاکید و پافشاری نموده است. چین به تازگی به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در غیر قانونی دانستن همه پرسی کریمه رای ممتنع داده است.

روسیه نیروها و تجهیزات نظامی بیشتری را در کریمه مستقر نموده و بار دیگر تهدید خود برای تصرف بخش های دیگری از اوکراین را در واکنش به خشونت های شهر دونتسک مطرح نموده است. اقدامات اخیر روسیه در حالی است که کشورهای غربی خواهان کاهش تنش در شبه جزیره کریمه و عقب نشینی نیروهای روسیه از این منطقه شده بودند.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 778

به "چین از اظهار نظر در مورد همه پرسی کریمه خودداری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین از اظهار نظر در مورد همه پرسی کریمه خودداری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید