تأسیسات هسته ای ایران تحت بیشترین نظارت ها است

به گزارش سبزوار امروز، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه بیشترین نظارت ها در جهان بر تأسیسات هسته ای ایران انجام می شود، گفت در صورت التزام واشنگتن به بخش اقتصادی توافق هسته ای، تهران نیز آماده است تا به اجرای کامل تعهدات برجامی بازشود.

تأسیسات هسته ای ایران تحت بیشترین نظارت ها است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) به تمدید توافق جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی واکنش نشان داد.

به نوشته رسانه های اروپایی، بورل درباره تداوم نظارت آژانس اتمی بر تأسیسات هسته ای ایران گفت: تأسیسات هسته ای ایران بیشترین نظارت را در جهان دارند.

وی همچنین با اشاره به مذاکرات احیای برجام در وین بین ایران و گروه 1+4 اضافه کرد: ایران آماده است تا به اجرای کامل تعهدات خود ذیل توافق هسته ای برگردد اگر واشنگتن هم به بخش اقتصادی توافق عمل کند.

مسئول سیاست خارجی تحادیه اروپا با ابراز نگرانی از قدرنمند شدن ایران در فناوری هسته ای، گفت: هرچه حصول توافق (در مذاکرات وین) به تأخیر بیافتد، احتمال تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته ای بیشتر خواهد بود، و توافق تنها راه جلوگیری از این مسئله است.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز طی یک کنفرانس خبری از تمدید یک ماهه تفاهم ایران و آژانس تا تاریخ 24 ژوئن (سوم تیرماه) خبر داد.

ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی سوم اسفند ماه سال گذشته و پیش از توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی بیانیه ای مشترک صادر کردند. سازمان انرژی اتمی، آژانس را مطلع کرد که به منظور پایبندی به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی (قانون) تحت عنوان اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران (قانون)، ایران اجرای اقدامات داوطلبانه، آنگونه که در برجام آمده است، را از 5 اسفند 1399 متوقف خواهد کرد و یک تفاهم فنی دوجانبه موقت نیز حاصل شد.

بر اساس ضمیمه فنی تفاهم مشترک ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی، ایران برای مدت تا سه ماه اجازه داد تا دوربین های نصب شده در 8 تاسیسات یا ساختمان به منظور ضبط داده ها در محل خود حفظ و به کار خود ادامه دهد و همچنین در این مدت سوابق کامل برخی فعالیت ها مانند کیک زرد، آب سنگین و ماشین ها را حفظ کند.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی از تمدید یک ماهه تفاهم ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی استقبال و آن را برای فرایند گفتگو ها در وین مفید توصیف کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2041

به "تأسیسات هسته ای ایران تحت بیشترین نظارت ها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأسیسات هسته ای ایران تحت بیشترین نظارت ها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید