بانک اطلاعاتی تولیدکنندگان فعال صنایع دستی در استان سمنان ایجاد می گردد

به گزارش سبزوار امروز، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: بانک اطلاعاتی جامع تولیدکنندگان فعال استان سمنان در حوزه صنایع دستی ایجاد می گردد.

بانک اطلاعاتی تولیدکنندگان فعال صنایع دستی در استان سمنان ایجاد می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، مهدی جمال امروز پنجشنبه 29 خرداد 99 و با اعلام این خبر اضافه نمود: نبود بانک اطلاعاتی هنرمندان یکی از موانع صادرات صنایع دستی در این استان است.

او تاکید نمود: موانعی بر سر راه صادرات صنایع دستی وجود دارد که از عمده دلایل آن دسترسی نداشتن آسان و جامع بازرگانان به اطلاعات متمرکز تولیدکنندگان استان سمنان است.

جمال گفت: توجه به موضوع صادرات در حوزه صنایع دستی استان سمنان از مهم ترین اهداف اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان است که به دنبال تحقق این موضوع به وسیله گمرک توسط بازرگانان و زیر نظر مراجع قانونی هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان به رشته های صنایع دستی منسوخ شده استان سمنان اشاره نمود و اضافه نمود: سوزن دوزی رضاآباد شاهرود، گلیم نقش برجسته گرمسار، قفل و چاقوسازی (چلنگری) سمنان، چنگوم سازی مهدی شهر، خرسک بافی روستای افتر از توابع شهرستان سرخه، کلاه اقتصادی سمنان و شاهرود از جمله صنایع دستی منسوخ شده این استان است.

جمال توضیح داد: احیای مجدد صنایع دستی منسوخ شده در استان سمنان مستلزم آسیب شناسی و انجام تحقیقات کارشناسی و دانشگاهی است و از جمله مواردی است که اداره کل میراث استان نسبت به آن اهتمام ویژه دارد و کوشش خود را در این جهت انجام می دهد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1458

به "بانک اطلاعاتی تولیدکنندگان فعال صنایع دستی در استان سمنان ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک اطلاعاتی تولیدکنندگان فعال صنایع دستی در استان سمنان ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید